FIA rázně zakročila v aféře přítlačných křídel
Od Velké ceny Kanady změnila technické regule.
Mezinárodní automobilová federace udělala krok, který možná měla udělat už dávno. Zarazila opět narůstající obavy z porušování pravidel v oblasti přítlačných křídel.
Aby se příslušné elementy zadního přítlačného křídla neprohýbaly při vyšších rychlostech (a tím nesnižovaly aerodynamický odpor a nezvyšovaly maximální rychlost), technický delegát Charlie Whiting nařídil týmům od Velké ceny Kanady implementovat výstuž mezi tyto prvky.
Ferrari, McLaren a BMW provedly změny po Velké ceně Malajsie, zdálo se, že se situace uklidnila. Současná forma Ferrari a narůstající forma BMW však oživily obavy, byť se nehovoří přímo o porušování pravidel. Nicméně někteří hovoří o tom, že v extrému některé týmy vykazují u příslušných elementů prakticky nulový aerodynamický odpor.
Právě v USA a Kanadě by se těchto funkcí dokázalo využít nejvíce, protože rovinky střídají pomalejší zatáčky, resp. v případě Indianapolis je jedna část okruhu pomalá a druhá rychlá.
Dodatečná výstuž má zajistit, aby příslušné elementy dělilo v jakémkoli okamžiku 50 mm.