Co takhle změna při restartech za safety carem?
Jezdcům se nelíbí vozy o kolo zpět na čele závodu.
Jezdci formule 1 už mají dost zmatků při restartech v souvislosti s jezdci o kolo zpět a říkají, že formule 1 by si měla vzít příklad z Champ Car nebo IndyCar. Žádají změnu regulí ohledně použití safety caru.
V zámoří se na základě signalizace modrou vlajkou za safety carem jezdci seřadí tak, že vepředu jsou ti, kteří patří do vedoucího kola. Po restartu je tak umožněn souboj o relevantní pozice, a mezi špičku se nepletou jezdci o kolo zpět, jako tomu bylo například v Kanadě. Tam byl Räikkönen bez jakékoli šance atakovat Alonsa po restartu závodu, protože se musel prokousat přes o kolo zpět jedoucího Jarna Trulliho and Nicka Heidfelda.
Giancarlo Fisichella se nechal slyšet, že navrhne změnu pravidel na setkání jezdců s FIA, přičemž si myslí, že nynější pravidla ohledně safety caru nejsou příliš uspokojivá.
"Myslím, že je čas na změnu," řekl magazínu Autosport. "V mém případě jsem se ocitl za šesti, možná sedmi auty jedoucími o kolo zpět. Michael Schumacher na třetím místě byl oproti mě daleko vepředu. Já byl čtvrtý, Felipe Massa pátý a byl hned za mnou. To pro mě byla ohromná nevýhoda. Není to dobré a myslím, že s tím do budoucna musíme něco udělat."
Na otázku zda tato věc již byla mezi jezdci diskutována odpověděl:
"Zatím ne, ale jsem si jist, že k tomu dojde v pátek."
Jezdec Williamsu, Mark Webber, je přesvědčen, že ke změně nakonec dojde, ale určitě to zabere nějaký čas.
"Tuším, že to takhle praktikují v amerických závodech, a možná bychom se od nich měli přiučit," řekl Australan. "Myslím, že ke změně nakonec dojde, ale zatím nevím kdy. Tento problém už byl jednou konzultován. Myslím, že to bylo minulý rok, kdy o tom Charlie Whiting mluvil s jezdci. Mnohokrát se stalo, že se mezi prvním a druhým jezdcem v pořadí vyskytlo mnoho jezdců o kolo zpět. Pravděpodobně dojde ke změně, ale asi ne tento rok. Musíme pečlivě probrat všechny možnosti, jak dostat během safety caru auta překážející rychlejším jezdcům na místa jim náležící. Když potom jdete závodit, musíte být přesvědčeni, že je vše jak má být a jezdecké pořadí je takové, jaké skutečně je. Není to tak jednoduché jak se na první pohled zdá."
Jako obvykle ne všichni jezdci jsou tak horliví po změnách. David Coulthard, ředitel GPDA řekl o možnosti nových pravidel při výjezdu safety caru:
"Pokud si všichni myslí, že je to dobrá představa, potom je to v pořádku. Myslím, že to je tak, jak to je. Potřeboval bych se nad tím víc zamyslet. Díky safety caru někdy vyhrajete a někdy zase prohrajete. Chtěli byste raději mít jedno pomalé auto brzdící celé startovní pole, nebo ztrácet na prvního 15 sekund? Nemůže být pokaždé po vašem."