Dohoda ohledně motorů je podle FIA stále možná
Debata není i přes vypršení lhůty uzavřena.
FIA stále zvažuje možnost dohody ohledně motorů pro rok 2008 a dále a to i navzdory tomu, že jednání před ultimátem, jež vypršelo v neděli v 16:00, žádný výsledek nepřinesla.
Týmy se měly do nedělního odpoledne dohodnout na návrhu, jenž by konkuroval úplnému zmražení motorů tak, jak jej představila FIA. To se však nestalo. I nyní, 2 dny po uplynutí lhůty, však není debata zcela uzavřena.
Max Mosley přiznal, že se zdá být vše na dobré cestě ke kompromisu, který by měl uspokojit obě strany. Uvedl však také, že některé věci popisované v dopise psaným jménem GPMA (více zde) neakceptuje.
Například podmínka upravit proces rozhodování z absolutního souhlasu (nyní je potřeba všech týmů ke změně technických a sportovních pravidel) na většinový (navrhuje se 80%) by podle prezidenta FIA vedla k odchromení a úpadku.
Mosley navíc kritizoval postoj GPMA během víkendu francouzské Grand Prix, která namísto snahy o vyřešení debaty před vypršením lhůty osočila FIA z nedodržování dohod.
Přesto je podle Mosleyho ještě šance jak prosadit zmražení motorů už v příštím roce. Jednalo by se o motory homologované letos na podzim, datum bylo stanoveno na 28. října.
S tím však nesouhlasí Honda, která by se podle svých slov ocitla spolu s nekterými dalšími týmy v nevýhodě. Většina stájí by však podobný návrch považovala za uspokojivý.
Vše se ale může změnit, pokud FIA přece jen použije odstavec 7.5 Concordské dohody a zahrne modifikaci motorů do oblasti bezpečnosti v rámci snižování rychlosti, jak tomu bylo při přechodu na osmiválce 2,4.