Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Ferrari prý testovalo slicky z formule GP2

Ferrari prý testovalo slicky z formule GP2

V přípravě na bezdrážkové pneumatiky od 2008.

Ferrari údajně testovalo hladké pneumatiky (slicky) společnosti Bridgestone, která je dodává závodní sérii GP2. Uvedl to magazín Grand Prix, který ovšem ne vždy prokázal správnost svých informací.

Podle zmíněné zprávy bylo úkolem zjistit, jestli bude vůz formule 1 na slickách rychlejší, než je nyní na pneumatikcách se čtyřmi drážkami.

Test ukázal, že vůz je rychlejší přibližně o dvě vteřiny na kolo. Jde o logický výsledek, protože slicky nabízí větší kontaktní plochu s vozovkou než drážkové pneumatiky, mechanický přítlak má tím pádem vyšší účinnost. V souvislosti s opatřeními vedoucí ke snížení aerodynamické efektivity se v kombinaci s větším mechanickým přítlokem zlepší možnosti k předjíždění.

Stinnou stránkou je, že se dále zvýší rychlost v zatáčkách. Z toho má Mezinárodní automobilová federace obavy. Rozdíl dvou vtěřin na kolo oproti současnému stavu dává tušit, že se bude muset výrazněji snížit aerodynamický přítlak vozů.

FIA by toho dosáhla použitím konceptu CDG zadního křídla [čtěte zde], tedy dvou menších aerodynamických křídel nad zadními pneumatikami místo současného zadního křídla.

Aerodynamikové ale tvrdí, že tento koncept naopak vytváří neklidný proud vzduchu za vozem, což rozhodně ke zlepšení předjíždění nepovede. Dále ukazují na to, že problém není v zadním křídle, ale v aerodynamické účinnosti zadních pneumatik.

Týmům se navíc koncept děleného zadníko křídla nelíbí z marketingových důvodů.