Kimiho Räikkönena čeká jiné Ferrari
Ross Brawn ale o budoucnost týmu nemá obavy.
Odchod Michaela Schumachera podle mnohých jeho odpůrců i příznivců předznamenal novou éru formule 1 a pokud ne formule 1, tak Ferrari určitě. Konec kariéry Schumachera však zdaleka není jedinou změnou u italského týmu. V uplynulých týdnech došlo k několika rošádám, a to i na vysokých funkcích.
Kimi Räikkönen, ve kterém by Ferrari rádo mělo Schumiho nástupce, tak přijde do týmu, který je dost odlišný od toho, ve kterém působil sedminásobný mistr světa.
K nejdůležitějším změnám ve Ferrari rozhodně patří zřejmě dočasný odchod technického ředitele Rosse Brawna, kterého nahradí Mario Almondo a také šéfa oddělení motorů Paola Martinelliho, který míří k majiteli Ferrari, koncernu Fiat. Jeho post zastoupí Gilles Simon. Celý tým zřejmě povede Jean Todt. Bývalý šéfkonstruktér Rory Byrne, jeden z hlavních tvůrců fenomenálních úspěchů Ferrari na začátku 21. století, od roku 2004 působí "pouze" jako konzultant. Jeho místo je obsazené Aldo Costou. Sportovním ředitelem u maranellských bude Stefano Domenicali.
Je možné, že se Brawn v roce 2008 vrátí a převezme roli Jeana Todta (prezident Ferrari Luca di Montezemolo nedávno prohlásil, že Todt bude post šéfa týmu zaujímat pouze dočasně). Jako asistent by mu mohl posloužit Michael Schumacher.
Tajenka, jaké bude složení Ferrari v příštím roce, je tedy už z velké části odhalená. Otázkou zůstává, jak si nová sestava povede.
Na každý tým mohou změny na důležitých funkcích působit jinak. Williams například po roce 1997, kdy od něho odešel Adrian Newey, zatím nedosáhl takových výsledků jako v sezonách 1996 a 1997. Na výsledkovém propadu se samozřejmě podepsaly i jiné faktory, svou roli v něm nicméně dost možná hrál právě Neweyho odchod.
Fakt, že McLaren po odchodu Adriana Neweyho v roce 2005 nevyhrál ani jeden závod také není bez zajímavosti, ať už jsou důvody neúspěchu týmu z Wokingu jakékoliv.
Ross Brawn a Rory Byrne si ovšem myslí, že se Ferrari vyhne osudu McLarenu a Williamsu a že v příštím roce budou právě rudé vozy těmi nejlepšími.
"Myslím, že Ferrari má nejlepší kontinuitu práce ze všech týmů. Velká část týmu zůstává stejná. Já a Michael sice odcházíme, lidé, kteří budou navrhovat vůz a kteří se budou podílet na chodu týmu už ovšem u Ferrari několik let pracují.
Je důležité dát jim prostor, aby předvedli, co dokážou. Jsou mými chráněnci a nic by mi neudělalo větši radost, než kdyby odvedli lepší práci než já," prohlásil Brawn.
Ferrari bude mít příští rok v oblasti pneumatik neoddiskutovatelnou výhodu díky dlouholetým úzkým vztahům se společností Bridgestone, po odchodu Michelinu jediným dodavatelem pneumatik, byť japonský výrobce pro sezonu 2007 použije směsi výrazně se lišící od těch letošních.
Prezident Ferrari Luca di Montezemolo příští ročník považuje za start třetí éry svého působení u Ferrari. Byrne k vyhlídkám Ferrari pro blízkou budoucnost řekl:
"Ferrari bude pořád silné, nevidím důvod, proč by tomu mělo být jinak. Poslední vůz, který jsem stavěl, byl v roce 2004. Letos jste mohli vidět auto, které je stejně tak dobré. Převedení mé funkce na Alda a Nicolase Tombazise se povedlo."
Každopádně bude zajímavé sledovat, jak se bude příští sezona vyvíjet. S trochou štěstí by mohla být nejnapínavější za poslední roky. Zajímavý by mohl být i boj o post jezdecké jedničky u Ferrari, tedy pokud už není tato záležitost ošetřena ve smlouvách jezdců. Tak jako tak si ovšem budou muset fanoušci na odpovědi na tyto otázky několik měsíců počkat...