Räikkönen a Alonso odstartují společně z první řady!
Grand Prix Austrálie - kvalifikace
Za lepšího počasí než v pátek se jela kvalifikace na úvodní závod sezony Velkou cenu Austrálie. Tu vyhrál Kimi Räikkönen před Fernandem Alonsem!
Teplota měla příjemných dvaadvacet stupňů a trať o sedm více. Pod slunečným nebem se však neslunilo prvním jezdcům, kteří vypadli v úvodní fázi.
Kvalifikace má tři části, z první vypadne šest nejpomalejších, stejně jako ze druhé poté, co se všechny časy anulují. Nejlepších deset se pak utká v závěrečné fázi o nejlepší umístění na startovním roštu.
Podle avizovaných předpokladů se Honda musela poprat s tím, aby se dostala právě z Q1. To se povedlo jen Jensonu Buttonovi, zatímco Rubens Barrichello ve prospěch Anthonyho Davidsona byl prvním odpadlíkem ve prospěch Anthonyho Davidsona se super aguri.
Nedobře to vypadalo pro obě toyoty, ale již po vypršení časového limitu - avšak stále včas - se Jarno Trulli a Ralf Schumacher vyhoupli do bezpečné zóny. Na to doplatil zejména David Coulthard s red bullem, zatímco týmový kolega Mark Webber zajel 15. čas.
Druhá část začala zpočátku nevinně vypadající komplikací pro Jarna Trulliho, když při výjezdu z pitlane za sebou vláčel zvedák. Potíže postihly hned na to týmového kolegu Ralfa Schumachera, který se velmi opatrně dobelhal zpátky do boxů. Nakonec přes rádio sdělil, že se jedná o převodovku.
Chvíli na to Lewis Hamilton s elegancí sobě vlastní zdravil diváky kapesníčkem v levé ruce, ale evidentně šlo o neplánovaný manévr a Brit měl navíc chvíli potíž, aby se jej zbavil. Jak se do této situace dostal, bude muset nejspíš Hamilton po kvalifikaci vysvětlit sám.
Felipe Massa jako by lehounce zaostal za očekáváním, které vybudoval do pátečních tréninků v Melbourne, a Kimi Räikkönen začíná být pravidelně rychlejší. Navíc jej v samém závěru, kdy si na Q2 nechal jen jedno měřené kolo, postihly technické potíže a Massa ani nedojel do boxů a z kvalifikace vypadl. V šesté zatáčce trochu více vyjel na obrubník, což mohlo spustit některý z ochranných mechanismů vozu.
Q2 vyhrál Fernando Alonso jen těsně před Lewisem Hamiltonem, na poslední chvíli se mezi ně vtěsnal Nick Heidfeld s BMW. V Q2 zůstaly oba williamsy Alexe Wurze a Nica Rosberga, podobně jako renault Heikkiho Kovalainena. Dále už to nezvládl Jenson Button a šestici odpadlíků doplnil statečně bojující Anthony Davidson.
Závěrečný rozstřel v Q3 se už musí jet se stejným množstvím paliva, s jakým jezdci budou startovat do závodu. Pravá bitva tedy začala až v závěrečných minutách.
Kimi Räikkönen zajel nejrychlejší čas Q3 čtyři minuty před koncem (1:26,072), zatímco druhý Nick Heidfeld byl o sedm desetin pomalejší, před Alonsem, Hamiltonem a Kubicou. Poté jezdci zajeli pro nové pneu a většina z nich si dala ještě jeden - rozhodující pokus.
Fisichellu ale potkalo trochu smůly, když měl ve svém měřeném kole před sebou Takumu Sata na super aguri, a musí se spokojit s šestým místem na startu. Napínavý souboj mezi sebou svedli Alonso a Hamilton, první se pak radoval více. Hamilton ještě navíc spadl až na čtvrté místo, když jej ze třetího odsunul Nick Heidfeld na BMW.
Kimi Räikkönen svou první příčku ale uhájil, a do závodu tak odstartuje společně s Fernandem Alonsem z první řady.
Závod startuje v neděli ve 4:00 našeho času.
p. | Jezdec | Tým | Čas | Kol | Odstup |
1. | K.Räikkönen | Ferrari | 1:26.072 | 17 | |
2. | F.Alonso | McLaren | 1:26.493 | 19 | + 0.421 |
3. | N.Heidfeld | BMW | 1:26.556 | 21 | + 0.484 |
4. | L.Hamilton | McLaren | 1:26.755 | 16 | + 0.683 |
5. | R.Kubica | BMW | 1:27.347 | 19 | + 1.275 |
6. | G.Fisichella | Renault | 1:27.634 | 21 | + 1.562 |
7. | M.Webber | Red Bull | 1:27.934 | 23 | + 1.862 |
8. | J.Trulli | Toyota | 1:28.404 | 23 | + 2.332 |
9. | R.Schumacher | Toyota | 1:28.692 | 22 | + 2.620 |
10. | T.Sato | Super Aguri | 1:28.871 | 23 | + 2.799 |
11. | A.Davidson | Super Aguri | 1:26.909 | 12 | + 0.837 |
12. | N.Rosberg | Williams | 1:26.914 | 13 | + 0.842 |
13. | H.Kovalainen | Renault | 1:26.964 | 10 | + 0.892 |
14. | J.Button | Honda | 1:27.264 | 14 | + 1.192 |
15. | A.Wurz | Williams | 1:27.393 | 13 | + 1.321 |
16. | F.Massa | Ferrari | 1:26.712 | 6 | + 0.640 |
17. | R.Barrichello | Honda | 1:27.679 | 9 | + 1.607 |
18. | S.Speed | Toro Rosso | 1:28.305 | 7 | + 2.233 |
19. | D.Coulthard | Red Bull | 1:28.579 | 6 | + 2.507 |
20. | V.Liuzzi | Toro Rosso | 1:29.267 | 6 | + 3.195 |
21. | A.Sutil | Spyker | 1:29.339 | 6 | + 3.267 |
22. | C.Albers | Spyker | 1:31.932 | 7 | + 5.860 |
p. | Jezdec | p. | 1. čas | p. | 2. čas | p. | 3. čas | Kol |
1. | K.Räikkönen | 1. | 1:26.644 | 4. | 1:25.644 | 1. | 1:26.072 | 17 |
2. | F.Alonso | 4. | 1:26.697 | 1. | 1:25.326 | 2. | 1:26.493 | 19 |
3. | N.Heidfeld | 6. | 1:26.895 | 2. | 1:25.358 | 3. | 1:26.556 | 21 |
4. | L.Hamilton | 2. | 1:26.674 | 3. | 1:25.577 | 4. | 1:26.755 | 16 |
5. | R.Kubica | 3. | 1:26.696 | 5. | 1:25.882 | 5. | 1:27.347 | 19 |
6. | G.Fisichella | 10. | 1:27.270 | 6. | 1:25.944 | 6. | 1:27.634 | 21 |
7. | M.Webber | 7. | 1:26.978 | 7. | 1:26.623 | 7. | 1:27.934 | 23 |
8. | J.Trulli | 9. | 1:27.014 | 8. | 1:26.688 | 8. | 1:28.404 | 23 |
9. | R.Schumacher | 11. | 1:27.328 | 9. | 1:26.739 | 9. | 1:28.692 | 22 |
10. | T.Sato | 12. | 1:27.365 | 10. | 1:26.758 | 10. | 1:28.871 | 23 |
11. | A.Davidson | 8. | 1:26.986 | 11. | 1:26.909 | 12 | ||
12. | N.Rosberg | 16. | 1:27.596 | 12. | 1:26.914 | 13 | ||
13. | H.Kovalainen | 14. | 1:27.529 | 13. | 1:26.964 | 10 | ||
14. | J.Button | 15. | 1:27.540 | 14. | 1:27.264 | 14 | ||
15. | A.Wurz | 13. | 1:27.479 | 15. | 1:27.393 | 13 | ||
16. | F.Massa | 5. | 1:26.712 | 16. | Žádný čas | 6 | ||
17. | R.Barrichello | 17. | 1:27.679 | 9 | ||||
18. | S.Speed | 18. | 1:28.305 | 7 | ||||
19. | D.Coulthard | 19. | 1:28.579 | 6 | ||||
20. | V.Liuzzi | 20. | 1:29.267 | 6 | ||||
21. | A.Sutil | 21. | 1:29.339 | 6 | ||||
22. | C.Albers | 22. | 1:31.932 | 7 |