FIA odpovídá na podezřelé podlahy vozů Ferrari a BMW
A mění testy během technických přejímek.
Minulý týden jsem Vás informovali o tom, že Ferrari a údajně i BMW používají speciální pružinový systém k uchycení přední části podlahy, která má následně svým pohybem ovlivňovat aerodynamiku vozu. FIA nyní na vzniklou situaci zareagovala zpřísněním testů během technické přejímky.
Celá aféra, ne nepodobná té loňské kolem ohebných křídel, vznikla v Austrálii, kde McLaren (dobře si vědom toho, že zařízení už používají soupeři) žádal FIA o souhlas s montáží téhož systému do svého vozu.
Žádostí i s přiloženým nákresem chtěla stáj z Wokingu zjistit, zda podobné řešení není v rozporu s technickými předpisy. Článek 3.17.4 zakazuje vertikální prohýbání jakékoliv části konstrukce vozu o více než 5 mm při síle 500 Newtonů.
Technický delegát FIA Charlie Whiting McLarenu i ostatním týmům odpověděl, že podobné ústrojí by sloužilo ke zvýšení ohebnosti a je tím pádem zakázáno článkem 3.15.
FIA nicméně nemá námitky proti zařízení, které by bránilo podlaze v pohybu směrem dolů, za předpokladu, že by neumožňovalo obcházení článku 3.15.
Úchyt pomocí pružin a čepů byl údajně navržen tak, aby při testech FIA kladl dostatečný odpor a tím prošel technickou kontrolou. Při jízdě pod větší zátěží způsobenou přítlačnými silami se prý podlaha začala nedovoleně hýbat.