Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Pilotům formule 1 se zákaz kontroly trakce zamlouvá

Pilotům formule 1 se zákaz kontroly trakce zamlouvá

Většina jezdců se v názorech shoduje, přesto se postoje různí.

Piloti formule 1 většinou vítají blížící se zákaz trakční kontroly. Mezinárodní automobilová federace FIA minulý měsíc potvrdila, že pilotův elektronický pomocník nebude od roku 2008 povolen. [Informovali jsme vás v článku Kontrola trakce od příštího roku končí!]

Kontrola trakce byla ve formuli 1 znovu představena v roce 2001. Její předchozí zákaz se uskutečnil v roce 1993.

Od standardizace vozů formule 1 elektronickými řídícími jednotkami (ECU) si FIA slibuje, že by mělo být obtížnější absenci trakční kontroly nahradit jiným nelegálním způsobem.

Níže uvádíme názory některých jezdců.

Kimi Räikkönen (Ferrari)

"Myslím, že to bude větší zábava, ačkoliv to samozřejmě znamená, že ujet vzdálenost celého závodu bude obtížnejší. Takže taková sranda to vždy nebude."

Giancarlo Fisichella (Renault)

"Je dobré udělat závodění obtížnější pro piloty. Když jsem poprvé řídil formuli 1 bez kontroly trakce, byla to větší zábava a bylo to celkově obtížnější, protože se musel pilot více snažit a mít to v rukou, když se ocitl na výjezdu z pomalé zatáčky."

David Coulthard (Red Bull)

"Zákaz nebude mít takový vliv. Jezdci sami v sobě mají jakousi trakční kontrolu, a to nezměníte. Super Aguri například odjelo většinu sezony 2006 bez kontroly trakce a téměř nikdo si toho nevšiml. Znatelný rozdíl by mohl být při deštivých závodech."

Nico Rosberg (Williams)

"Taky si myslím, že se dopady kontroly trakce často přeceňují. Řízení vozu formule 1 je obtížné ať už s tímto systémem, nebo bez něj. Množství plynu musíte tu a tam stejně ovládat svojí nohou, takže to nebude žádný velký rozdíl."

Nelson Piquet (Renault - testovací pilot)

V nižších formulových sériích, kde je kontrola trakce zakázána, se obvykle během závodu více předjíždí. Podstatným rozdílem mezi závody formule 1 a GP2 je ovládání plynového pedálu pilotem při výjezdu ze zatáček, což často vede k chybám a měnícímu se opotřebení pneumatik v GP2.