Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Když se z anglických úst ozve "ty krávo"

Když se z anglických úst ozve "ty krávo"

Naši opouštěli okruh až jako poslední.

Mechanici českého A1 týmu až do pozdních večerních hodin spravovali a nastavovali auto po havárii Jana Charouze, který tento víkend na Brands Hatch reprezentuje naši zemi při posledním závodu sezony.

"Big damage!" slyšel mechanik Jan v rádiu během tréninku a i přes jeho malou znalost angličtiny mu došlo, že nastal problém. Vůbec navzdory tomu, že se náš tým skládá z poloviny českých a z poloviny německy nebo anglicky mluvících inženýrů, komunikace nijak nevázne. Ostatně k nastavení rozložení váhy jsou potřeba v podstatě jen čísla a ta jsou ve všech jazycích stejná.

Osobně jsem práci našim klukům neulehčil, když jsem jim na pár hodin ukradl datového inženýra Ivana, který pro mě musel na letiště, kde mi nedali auto, jelikož mi pár dní před tím odcizili doklady, včetně řidičáku, a na pas se prý v Británii nejezdí...

A tak jsem je aspoň podporoval svými rádoby vtípky ve snaze nedotknout se ničeho (v jeden moment se to nepovedlo!), ale právě s výjimkou Ivana to nevypadalo, že jsme se se smyslem pro humor dvakrát setkali.

Když už byly všechny garáže s výjimkou irské (trénovali pitstopy a nad ztichlým Brands Hatch to byl zážitek), nizozemské a té naší zavřeny, únava už byla znát, ale když jen lehké přenastavení tlumičů přinášelo neodpovídající výsledky v rozložení váhy, i z úst angličana se ozvalo čisté "ty krávo" (je to posun oproti předchozím víkendům, jelikož se upustilo od "ty vole").

Ale povedlo se! Auto je pro Jana Charouze připraveno pro sobotní trénink. To už ale nad Brands Hatch ležela tma a kromě nás tam byla už jen ochranka. Na pivko už nebyl čas, ráno se brzo vstává a naši ještě nestihli natrénovat pitstopy. Já se vracím ke své normální práci pro Českou televizi a také si užiju první závod formule Palmer Audi, britské formule Ford a další závody, ale samozřejmě hlavně A1!

Mimochodem, výškové převýšení okruhu je asi tak třikrát větší než v televizi, při snaze vyjít zatáčku č. 4 jsem se pěkně zadýchal. A když se podíváte z jakéhokoli místa na okruh, pochopíte, proč stále patří k těm nejpopulárnějším...