Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Charouz: Dělám všechno proto, aby se příští rok jelo

Charouz: Dělám všechno proto, aby se příští rok jelo

Politikaření v zákulisí A1 GP nemůže prokázat.

Antonín Charouz se pokusil rozptýlit pesimistickou náladu na konci druhé sezony A1 GP, když prohlásil, že dělá všechno proto, aby Česká republika startovala i ve třetí sezoně šampionátu.

Vše ale závisí na několika faktorech, jedním z nich je absence informací ohledně příští sezony, zejména pak kalendář, a pak nedořešené smluvní záležitosti.

Konkrétní ale Antonín Charouz nebyl ani tentokrát.

"Je spousta nedořešených věcí, kvůli kterým jsem řekl, že nebudeme jednat o dalším působení, dokud nebudou v pořádku. To neznamená, že ji nepojedeme. Až se vyřeší staré věci, budeme se bavit o nových. Ale ne opačně," řekl Charouz v rozhovoru pro deník Sport, ve kterém se vyjádřil i ke svému obvinění organizátorů A1 GP z politikaření:

„Nejsou to prokázané věci. Jsou to moje pocity, možná i dalších lidí, kteří se motají okolo. Tak to ale ve sportu bývá, uvedu příklad: Spousta lidí je třeba přesvědčených, že jsme jako Sparta prodali zápas v Pardubicích. Je to nesmysl a stejně to může působit tady. Někdy se věci stanou, jsou neuvěřitelné… Ale stanou se. To, že tam něco probíhá, o tom vím. Ale bez důkazů nemůžu být konkrétní.“

Plné znění rozhovoru se svolením deníku Sport:

Druhá sezona v A1 Grand Prix, zase dvanácté místo pro český tým, tentokrát ale bez vítězství. Jak takovou sezonu hodnotíte?
„Hodnotím to jako spíše neúspěšnou než úspěšnou. Hlavně mám problém s tím, že se nám za celou dobu nepodařilo zajet dobrý čas na kvalifikačních gumách a do dneška jsme nepřišli na to, čím to je. Zda je chyba v jezdcích, v týmu nebo technice, kterou máme k dispozici. Divné je to, že to funguje jenom určitým lidem. Ale to nechci rozebírat. Letos jsme zkoušeli pět jezdců a všichni měli stejný problém.“
 
A jak hodnotíte A1GP jako závodní sérii?
„Pořád je to lepší, ale spousta nedořešených věcí, kvůli kterým jsem řekl, že nebudeme jednat o dalším působení, dokud nebudou v pořádku. To neznamená, že ji nepojedeme. Až se vyřeší staré věci, budeme se bavit o nových. Ale ne opačně.“
 
V čem je problém?
„Že nejsou dořešené smluvní vztahy.“
 
To je hodně nekonkrétní tvrzení.
„Já vím, ale nemůžu hovořit o věcech, které se týkají dvou smluvních stran.“
 
Mluvil jste o politikaření v zákulisí, ale zase nekonkrétně. Jak to je?
„Nejsou to prokázané věci. Jsou to moje pocity, možná i dalších lidí, kteří se motají okolo. Tak to ale ve sportu bývá, uvedu příklad: Spousta lidí je třeba přesvědčených, že jsme jako Sparta prodali zápas v Pardubicích. Je to nesmysl a stejně to může působit tady. Někdy se věci stanou, jsou neuvěřitelné… Ale stanou se. To, že tam něco probíhá, o tom vím. Ale bez důkazů nemůžu být konkrétní.“
 
Vadí vám, že jsou auta mezi závody v kontejnerech promotéra? Třeba?
„To je v pořádku. Nemyslím si, že by nám někdo lezl do kontejneru. Řeknu, v čem je problém. Je v tom, že prostě dostaneme gumy a nemůžeme si vybrat jiné. My jsme chtěli, aby se losovaly, ale oni to zakázali. Pak taky nikdo z nás není schopen zkontrolovat software na motoru. Kdyby někdo chtěl, tak tím ovlivní výsledek závodu. Říkám, že je divné, že loni vyhrávala jenom Francie a Švýcarskem. Před další sezonou přešel jeden jejich inženýr k Novému Zélandu a působil u i Německa (pro obě země připravoval auto stejný závodní tým SuperNova, pozn. autora) a vyhrávají zase oni. To je zvláštní.“
 
Věříte konceptu A1GP do budoucna? Není to dobrý nápad se špatným provedením?
„Myšlenka je určitě super a zajímavá, ale nemám tušení, jestli to bude finančně vydělávat.“
 
Jak je to s financemi českého týmu?
„Ještě to nemáme přesně spočítané, jak to je, ale pokud dostaneme peníze, které nám patří, tak budeme v plusu.“
 
Peníze jsou tedy jedním z těch problémů?
„Loni nepřicházely platby včas, to je pravda. Ale nakonec jsme dostali zaplaceno. Ale letos se změnil termín, platí se až po závodech, takže nic není po splatnosti.“
 
Loni série jako celek prodělala 221 milionů dolarů. Mohla by být její smrt, kdyby byla v mínusu i letos?
„Oni říkají, že ne. Já si myslím, že klidně může. Já znám jiné číslo, byť podobné. Je to celý problém A1GP. Je tam zbytečně moc lidí, zbytečně velké náklady na závody, kdyby se jako celek pojala jinak, tak by byl finanční výsledek jiný.“
 
Bude příští rok český tým v A1GP?
„Nemám informace, které bych potřeboval. Není kalendář, který byl mohl srovnat s programem našich jezdců. Ten je strašně důležitý. Nechci, aby se opakovalo to co se dělo teď, že jsme nevěděli, kdo pojede. Dělám všechno proto, aby se jelo. Ale vůbec s tím nesouvisí, jestli bude i závod v Brně. Český tým třeba bude, ale Brno ne. To si umím lehce představit. Když jsem viděl, kolik přišlo diváků, tak jsem nebyl zrovna nadšený. Organizátoři A1 GP nám to hodně vyčítali. Sice na naše poměry přišlo hodně lidí, ale třeba s Holandskem se to nedá srovnávat. Pak nemám argumenty.“