Paffett se postaral o senzaci, zvítězil s rok starým vozem
DTM - Oschersleben, závod
Dnešní závod v Oscherslebenu pořádně zamotal zažitými tradicemi v DTM, když se poprvé v její historii na stupně vítězů nedostal ani jeden vůz aktuální specifikace.
Vítězství získal po profesorsky strategické jízdě navrátilec Gary Paffett s loňským modelem mercedesu. Druhý byl nováček Paul Di Resta s dva roky starým stříbrným šípem, který už překvapil v kvalifikaci na Hockenheimringu.
Třetí příčka patří Audi a Miku Rockenfellerovi, který s á-čtyřkou z loňské sezony v závěru vyškolil držitele pole position Miku Häkkinena. Nejlepší z pilotů, kteří mají k dispozici auta s letošním rokem výroby, byl čtvrtý Timo Scheider.
Papírovým favoritům se příliš nedařilo. Bruna Spenglera vyřadila ze třetí příčky technická závada a Mattias Ekström zahodil šanci bojovat na čele, když svůj start ze třetího místa ulil a po penalizaci se propadl až na chvost pole.
Nicméně do závěru závodu se mu podařilo prokousat se až ke dvěma bodům za sedmou příčku. Podobně se na šestku probojoval Bernd Schneider, kterému na roštu kvůli problémům se spojkou zhasl motor.
Häkkinena nachytal hned po startu Rockenfeller a pořadí si oba prohodili až po zastávce v boxech, kterou absolvovali později než většina pilotů.
Toho využil Gary Paffett, který se po prvním zastavení u mechaniků objevil na čele, odkud jej nikdo až do šachovnicového praporku nedokázal sesadit.
Zatímco Häkkinen měl plné ruce práce s Rockenfellerem, podobně jako Paffett se před něj dostal Di Resta.
Navíc jej ve druhé zatáčce, kde byl dvojnásobný mistr světa formule 1 nekolikrát příliš široký, pečlivě studoval Rockenfeller a dvě kola před koncem provedl svůj atak.
Finský pilot proslul v DTM svoji šetrností během soubojů na trati, tu si však tentokrát s sebou do vozu nevzal. Bránil se tak vehementně, že Rockenfellerovi odpáral levou zadní část vozu a sobě si přivodil defekt pravé zadní pneumatiky, čímž se vyřadil z bodovaných pozic.
Podobně ostře vyštípal z dráhy Jamie Green Vaninu Ickx, když se naháněn Timo Scheiderem bál, že za ni ztratí drahocenný čas.
p. |
Jezdec | Tým |
Čas/Odstup |
1. |
G.Paffett | Persson Motorsport |
1:03:30.763 |
2. |
P.Di Resta | Persson Motorsport |
+3.753 |
3. |
M.Rockenfeller | Audi Sport Team Rosberg |
+15.044 |
4. |
T.Scheider | Audi Sport Team Abt Sportsline |
+19.306 |
5. |
M.Tomczyk | Audi Sport Team Abt Sportsline |
+19.818 |
6. |
B.Schneider | HWA AG |
+20.043 |
7. |
M.Ekström | Audi Sport Team Abt Sportsline |
+22.808 |
8. |
A.Margaritis | Persson Motorsport |
+24.646 |
9. |
A.Carroll | Futurecom TME |
+25.567 |
10. |
C.Abt | Audi Sport Team Phoenix |
+27.910 |
11. |
J.Green | HWA AG |
+28.390 |
12. |
L.Luhr | Audi Sport Team Rosberg |
+32.443 |
13. |
M.Lauda | Mücke Motorsport |
+33.234 |
14. |
D.la Rosa | Mücke Motorsport |
+35.418 |
15. |
M.Werner | Audi Sport Team Phoenix |
+45.648 |
16. |
S.Stoddart | Mücke Motorsport |
+1:03.690 |
17. |
M.Häkkinen | HWA AG |
+1:13.762 |
18. |
F.Biela | Audi Sport Team Abt Sportsline |
+2 kola |
NC |
B.Spengler | HWA AG |
+29 kol |
NC |
V.Ickx | Futurecom TME |
+30 kol |