Tomáš Enge se vrací za volant
[Tisková zpráva] "Jsem natěšený, ale také nervózní."
Tým Petersen Motorsports/White Lightning Racing v současnosti prochází na vítězství nejchudším obdobím od svého návratu do seriálu American Le Mans Series (ALMS) v roce 2004. Nicméně na okruhu Miller Motorsports Park se do vozu MMPIE/PAWS/Petersen Holdings/Michelin Ferrari F430 GT vrací vítězné duo, které slibuje stagnaci trochu rozhýbat. Tomáš Enge je zpět po zranění a na další dva závody se k týmu přidává čtyřnásobný vítěz závodů ALMS Angličan Darren Turner.
Tým Michaela Petersona se na okruhy naplno vrací po úvodním podniku sezóny v Sebringu a vládne v něm optimistická atmosféra. Závod bude prvním, kdy Enge a Turner pojedou společně pro tým řízený Dalem Whitem; nicméně tihle dva už byli v předchozích sezónách kolegové, nebo působili u stejného týmu. Loni se tu spojili, aby zvítězili ve třídě GT1, zatímco dvojnásobně vítězný tým z 24 hodin Le Mans dojel druhý v GT2 v úvodním podniku loňské sezóny.
Posledním prvenstvím pro dvojnásobné šampióny ALMS byl závod Petit Le Mans v roce 2006, tedy pět závodů nazpět. To je nejdelší perioda bez vítězství, pětizávodový půst ukončený v roce 2005 na Road American, jenž pak odstartoval šňůru čtyř vítězství na konci sezóny.
Dosud v letošní sezóně startoval vůz s číslem 31 ve třídě GT2 třikrát ze čtyř závodů z první řady, včetně pole position v St. Petersburgu. Zajel třikrát nejrychlejší kolo (St. Petersburg, Long Beach a Houston), ale na konci dne vyšel s prázdnou. V úvodním podniku sezóny, 12 hodin Sebringu, byl vedoucí Enge sestřelen ve třetí zatáčce, což poslalo tým o dvacet kol zpět. Nakonec dojeli osmí.
V dalším závodě Nevadský tým dominoval, než přišla nehoda, při níž si Enge poranil loket a musel si dát pauzu na další dva závody. Velmi dobře ho nahradil Něměc Dirk Müller, jenž zajel nejrychlejší kola v Long Beach i Houstonu. Tento závodník se k Engemu připojí v sedmém podniku ze dvanácti, 21. července v Ohiu. Turner se za volant posadí s Engem v pátém a šestém dílu sezóny. Zkušený Brit, debutující ve třídě GT2 v ALMS, by měl být pro Engeho ideálním partnerem.
Tento týden přinesl také zprávu, že týmy White Lightning Racing a Corsa Motorsports, jež se v Sebringu spojily za účelem nasazení Ferrari F430 GT, už dál nebudou vůz s číslem 32 společně provozovat. Důvodem k odloučení je rozdílný přístup a filozofie. Přesto White Lightning Racing nadále pomáhá týmu Corsa Motorsports v přerodu v plně nezávislou sestavu.
Tým má Utažský týden pořádně nabitý. Petersen Motorsports/White Lightning Racing testuje na okruhu Miller 12. a 13. května. Enge a Petersen se budou střídat ve vozu číslo 31 v sobotu, zatímco Turner přiletí prvně zkusit Ferrari F430 GT v neděli. Tým zůstane na místě celý týden, v úterý 15. května v poledne se bude účastnit veřejného představení zastávky v boxech v Energy Solutions Arena (dříve známé jako Delta Center). Následovat bude účast na Klein Pit Crew Challenge v pátek 18. května od 12:35 do 13.45 v Miller Motorsports Parku. Tým vedený Dennisem Chizmou byl už potřetí přizván k účasti na zajímavé soutěži v boxech, díky níž se zviditelní také mechanici. Tým se v roce 2006 dostal až do finále.
Mike Petersen, majitel: "Těšíme se na návrat do Salt Lake, je to skvělá trať. Letos by vše mělo jít ještě lépe, máme vynikající jezdce a špičkové Ferrari! Loni bylo velké vedro, ale nemyslím, že by se to letos mělo opakovat. Já osobně se těším na návrat za volant [v testech], neboť k řízení jsem se nedostal od Sebringu a to je už dost dlouho. Konkurence bude velká. Těšíme se, že se nám podaří opět bodovat a snad i vyhrát. Na vítězství máme hodně našlápnuto!“
Dale White, manažer týmu/jezdec: "Na Miller Motorsports Park se moc těšíme. Máme teď mnohem lepší představu o budoucnosti týmu Petersen Motorsports/White Lightning Racing. Zatím to vypadalo, že se nám sezóna moc nedaří. Nemohli jsme najít správný rytmus. Teď víme, kdo jsou jezdci, jaký vůz nasazujeme a jak budeme přistupovat ke všemu, co děláme. Bude to úplně jiný rok.“
Tomáš Enge, jezdec: "Jsem natěšený, ale také nervózní. Vlastně vůbec nevím, co můžu čekat. Ale myslím, že veškeré napětí povolí v prvním kole na trati. Ruka je pořád ještě trochu slabá, ale každý den tvrdě trénuju. Jakmile se dostanu do rytmu, budu lepší a lepší. Pro mě je to jako start do nové sezóny. Vynasnažím se získat zpět jistotu ve všem, co mi dřív šlo bez potíží. Je skvělé být zpět v Salt Lake a samozřejmě také s Darrenem. Loni to tu pro všechny byla nová trať, jedna z nejnáročnějších ve Spojených Státech. Loňská sezóna se nám s Darrenem povedla, užili jsme si spoustu legrace. A vím, že Darren pracoval vždy na sto procent.“
Darren Turner, jezdec: (o trati): "Loni jsme v Miller Motorsports Parku byli všichni prvně, byla to výzva. Na začátek to bylo dost náročné, nebylo o co se opřít, chyběly referenční body. Na některých místech se trať ztrácela a přecházela do písku, takže nebyly vidět kraje dráhy a o to těžší bylo správně projet zatáčku. Ale s každým odjetým kolem člověk lépe chápal limity okruhu, i limity své, a jízda se stávala zábavnější. Je to trať komplexní, ale plynulá a rychlá - když jedete dobře, je neskutečně uspokojující. Bude zajímavé sledovat, jestli a jak se za ten rok změnila. Doufáme také, že květnový termín místo července bude znamenat mnohem nižší teploty než loni, i když budeme startovat o hodinu dřív než v roce 2006.“
(o závodění s Tomášem Engem): "Opravdu se nemůžu dočkat. Známe se skutečně dobře, protože tato sezóna už je pátá, co jsme kolegové, alespoň ve stejném týmu, když už ne v autě. A to je vždy plus při nastavování vozu. Z mého pohledu to příchod do nového týmu výrazně zjednodušuje. Je megarychlý, jak předvedl loni v kvalifikaci v Salt Lake, a oba doufáme, že bychom mohli zopakovat naše loňské prvenství ve třídě. Nejen pro tým, ale i pro nás bude fantastické účastnit se za měsíc Le Mans.“