Häkkinen vítězí podruhé v DTM, Di Resta vede šampionát
DTM: Lausitzring - závod
Letošní sezona DTM bude vše, jen ne nuda. To dokázal i třetí závod na okruhu Eurospeedway nedaleko Lužice, ve kterém zvítězil starý lišák Mika Häkkinen (v novém voze) před mladým vlkem Paulem di Restou (v dva roky starém autě), který se druhým umístěním na stupních vítězů katapultoval do čela šampionátu.
Dominanci Mercedesu zvýraznil třetí místem Bruno Spengler a čtvrtý Bernd Schneider. Nejlepší z pilotů Audi Timo Scheider dovezl svůj loňský vůz na páté příčce.
Häkkinen napravil svůj nepovedený start z pole position na Oscherslebenu a už v prvním kole šel do vedení kolem Spenglera, jenž se nakrátko ocitl po souboji mimo trať. Toho využil Di Resta a šel před Kanaďana také.
Spengler to loňskému šampionovi formule 3 oplatil ve třetím kole, tou dobou už si však Häkkinen budoval svůj pohodlný náskok. Ve středu pole to však opět vřelo.
Náhradník za Toma Kristensena Markus Winkelhock nedaroval Danielu la Rosovy na dráze ani centimetr o očesal přítlačné plošky jeho mercedesu. O kolo později testovací pilot Spykeru F1 změřil své síly s Mathiasem Laudou, který jej poslal z dráhy přímo do bariér.
Na trať musel safety car, čehož řada jezdců využila k absolvování druhé povinné zastávky v boxech. Zatímco u mechaniků šlo vše podle plánu a většina jezdců odbyla zastavení v boxech do pěti sekund, na dráze vznikl pořádný zmatek.
Na konci 23. kola se začalo opět závodit. Krátce na to skončil návrat uzdraveného Alexandra Prémata, který zezadu narazil do vozu Garyho Paffetta a s poškozeným autem vylétl z tratě.
Jamie Green opět nepřesvědčil, že by si zasloužil místo v továrním týmu a tím pádem nový vůz, ve 28. kole roztočil Adama Carrolla poté, co podobným způsobem před 14 dny vyboxoval ze závodu v Oscherslebenu Vaninu Ickx.
Další výjezd safety caru srovnal jezdce do reálného pořadí. Jakmile zpomalovací vůz zmizel v boxové uličce, nakročil Mercedes k velkému triumfu. Trojici Häkkinen, Di Resta, Spengler stačil jediný jezdec Audi, do té doby vedoucí muž šampionátu Mattias Ekström.
Švédský pilot se však nakonec musel spokojit s mnohem horším než čtvrtým místem. Do boxů totiž zajel v době, kdy byla pit lane zavřená, a za mechaniky tak musel ještě potřetí. Přesto se v závěru dokázal probojovat k desáté příčce.
Druhý Di Resta zkoušel vytvořit tlak na Häkkinena, zkušený mistr světa formule 1 mu však dokázal poodjet tak, aby se o své druhé prvenství v DTM nemusel v posledních kolech strachovat.
Alespoň s bodem za osmé místo se musel smířit vítěz posledního závodu Gary Paffett. Pro první body v DTM si dojel Mathias Lauda.
p. |
Jezdec | Tým |
Čas/Odstup |
1. |
M.Häkkinen | HWA AG |
1:09:10.219 |
2. |
P.Di Resta | Persson Motorsport |
+ 1.679 |
3. |
B.Spengler | HWA AG |
+ 4.175 |
4. |
B.Schneider | HWA AG |
+ 8.714 |
5. |
T.Scheider | Audi Sport Team Abt Sportsline |
+ 13.076 |
6. |
J.Green | HWA AG |
+ 14.453 |
7. |
M.Lauda | Mücke Motorsport |
+ 20.107 |
8. |
G.Paffett | Persson Motorsport |
+ 23.161 |
9. |
M.Tomczyk | Audi Sport Team Abt Sportsline |
+ 23.742 |
10. |
M.Ekström | Audi Sport Team Abt Sportsline |
+ 24.071 |
11. |
A.Carroll | Futurecom TME |
+ 24.829 |
12. |
S.Stoddart | Mücke Motorsport |
+ 1 kolo |
13. |
M.Rockenfeller | Audi Sport Team Rosberg |
+ 1 kolo |
14. |
L.Luhr | Audi Sport Team Rosberg |
+ 1 kolo |
15. |
V.Ickx | Futurecom TME |
+ 1 kolo |
16. |
D.la Rosa | Mücke Motorsport |
+ 2 kola |
17. |
C.Abt | Audi Sport Team Phoenix |
+ 4 kola |
18. |
A.Premat | Audi Sport Team Phoenix |
+ 25 kol |
19. |
M.Winkelhock | Audi Sport Team Abt Sportsline |
+ 36 kol |
20. |
A.Margaritis | Persson Motorsport |
+ 48 kol |