Janišova premiéra v IFM přinesla dva body
International Formula Master - Porto, 1. závod
Dva body za sedmé místo, to je výsledek úspěšné premiéry Erika Janiše v šampionátu International Formula Master. Devatenáctiletý pilot jel poprvé v mistrovství i v týmu I.S.R., s formulí závodil po pěti letech. Zítra jej čeká v Portugalsku druhý závod. Díky předpisu o obráceném pořadí prvních osmi pilotů ze sobotní jízdy bude Janiš startovat z první řady.
Olomoucký rodák byl na hrbolaté dráze mezi až příliš blízkými bariérami rychlý od samého začátku. V obou volných trénincích dojel pátý, v kvalifikaci, která kvůli nehodám a pořadatelským zmatkům byla často přerušována, skončil osmý. Dnešní závod přinesl pouhá čtyři ostrá kola z původních šestnácti plánovaných. V pátém okruhu totiž čtyř havarující jezdci zablokovali trať.
Jury závod zastavila, a když se po odklizení pobitých formulí pole opět rozjelo, nedostali piloti šanci sešlápnout plynový pedál až k podlaze. Dvě kola zbývající do časového limitu se totiž odjela za zpomalovacím vozem. Stejně jako ostatní podniky atraktivní série se i čtvrtý z osmi dvojzávodů IFM jede v rámci mistrovství světa cestovních vozů WTCC.
Erik Janiš: "Samozřejmě mě moc těší, že jsem získal při premiéře v IFM body, ale jinak je to tady hrůza. Myslím z organizačního pohledu. Zmatky začaly v první volném tréninku a neustaly ani v závodě. Kdo z vás doma sledoval přímý přenos Eurosportu, asi mi dá za pravdu. Závodilo se pouhá čtyři kola! No nic, snad to bude zítra lepší.
Dnes jsem měl radost z dobrého startu i z udržení bodované pozice. Ale mohlo to být lepší, nebýt jednoho z řady divných pořadatelských zásahů. Před startem závodu se zásadně změnil profil šikany před startem. V kvalifikaci se jezdila na jedničku, s čímž jsem počítal i pro závod. Jenže oni ji změnili tak, že se dala proletět na trojku. V zahřívacím kole jsme ji přitom ani nemohli projet, protože kužely z pneumatik se tam dávaly až po startu…"
Antonín Charouz: "Jsem rád, že Erik potvrdil to, co o něm vím – že je velmi rychlý. Stáj si jej od prvních jízd velmi pochvalovala, především pro jeho maximální rychlost. Erik ví, že je vře hře pro roli pilota české reprezentace pro A1 Grand Prix a zatím svou úlohu zvládá velmi dobře."
Igor Salaguarda, šéf týmu I.S.R.: "Erik podává skvělý výkon, jsem z něj nadšený. Žádná chyba, profi přístup, parádní rychlost, prostě radost spolupracovat. Zítra bude startovat z druhého místa, což může znamenat místo na stupních vítězů. Pokud se něco extra nestane, má Erik na podium velkou šanci."
Zítřejší závod vysílá živě Eurosport 2. Začátek je ve 14.30.
p. | Jezdec | Tým | Čas/Odstup |
1. | Pablo SANCHEZ LOPEZ | Alan Racing | 38:09.503 |
2. | Marcello PUGLISI | Promotorsport | + 0.648 |
3. | Jerome D'AMBROSIO | Cram Competition | + 1.763 |
4. | Johnny CECOTTO JR | Ombra Racing | + 2.517 |
5. | Salvatore GATTO | Alan Racing | + 3.056 |
6. | Norbert SIEDLER | ADM Motorsport | + 3.914 |
7. | Erik JANIŠ | ISR | + 5.421 |
8. | Kasper ANDERSEN | J.D. Motorsport | + 6.203 |
9. | Rahel FREY | Jenzer Motorsport | + 6.886 |
10. | Luca PERSIANI | Scuderia Fama | + 7.862 |
11. | Claudio CANTELLI JR | J.D. Motorsport | + 9.146 |
12. | Marco BONANOMI | Euronova Racing | + 10.339 |
13. | Arturo LLOBELL | Cram Competition | + 11.180 |
14. | Michele CALIENDO | ADM Motorsport | + 11.782 |
15. | Juho ANNALA | Jenzer Motorsport | + 13.082 |
16. | Nick DE BRUIJN | ISR | + 14.392 |
17. | Oliver CAMPOS HULL | Iris Project | + 15.473 |
18. | Giuseppe TERRANOVA | Alan Racing | |
19. | Dominick MUERMANS | Ombra Racing | |
20. | Rodolfo AVILA | Cram Competition | |
21. | Ignazio BELLUARDO | Promotorsport | |
22. | Massimo TORRE | Scuderia Fama | |
23. | Pierre RAGUES | Euronova Racing | |
24. | Chris VAN DER DRIFT | J.D. Motorsport | |
25. | Mattia PAVONI | Promotorsport | |
26. | Tor GRAVES | Team JVA |