Rozhovor s Jarnem Trullim
O jeho dojmech z divoké GP Evropy.
Otázka: "Takových závodů moc nevidíme, že, Jarno?"
Jarno Trulli: "No naštěstí ne! Rozhodně to bylo drama. V podobných situacích občas vše pracuje proti vám a já byl pořád ve špatném čase na špatném místě."
Otázka: "Jezdec, který startoval z posledního místa, po čtyřech kolech vedl o třiatřicet vteřin. Je právě to ukázka, co se v podobných podmínkách může stát?"
JT: "Myslím, že to, jak velký risk jste ochotni podstoupit, závisí na tom, kolik můžete ztratit. Když se kvalifikujete v první polovině startovního pole, dáváte bedlivý pozor na to, co dělají vaši soupeři. Při řazení na startovní rošt nepršelo, proto všichni startovali na pneumatikách na sucho. Věděli jsme, že zřejmě déšť přijde, ovšem při jízdě s pneumatikami na mokro na suché vozovce je nebezpečí, že se obutí rychle zničí.
Pro Markuse Winkelhocka to ovšem stálo za to to zkusit. Když pak hned začalo pršet, vyplatilo se mu to. Smůlu měl v tom, že déšť zesílil natolik, že se mnoho vozů dostalo mimo trať a závod byl pozastaven, což nebylo dobré ani pro mě."
Otázka: "Jak u tebe probíhal začátek závodu?"
JT: "Z osmého místa na startu jsem se v prvním kole posunul na pátou pozici. Nikdy ovšem nevíte, co dokáže počasí provést, což byl hlavní problém. Byl jsem jedním ze sedmi lidí, kteří na konci prvního kola nezajeli k mechanikům na výměnu pneumatik. Těžko se dá odhadnout, jestli bude jenom mrholit nebo silně pršet. Tentokrát pršelo opravdu dost, druhé kolo bylo na suchých pneumatikách opravdu velmi, velmi obtížné.
Snažil jsem se jenom udržet auto na trati. Ztratil jsem tím hodně času. Po přezutí na přechodné pneumatiky začalo pršet tak silně, že jediná správná volba byly pneumatiky do extrémního mokra. Jel jsem proto do boxů znovu. To mě opět stálo nějaký čas, ovšem vyplatilo by se to, ostatní měli obuté normální mokré pneumatiky, ne pneumatiky do extrémního deště.
Bohužel, po výletu mnoha soupeřů mimo trať v první zatáčce byl závod přerušen. Zastávkami v boxech jsem hodně ztratil. Když byl závod restartován, jen dva vozy stály za mnou. Když jsem pak jel znovu pro výměnu pneumatik, zdržel jsem se v boxech. Tento sled událostí zapříčinil, že jsem neměl příliš velkou šanci na dobré umístění, což byla škoda, jelikož na začátku závodního víkendu to s námi vypadalo hodně dobře."
Otázka: "Jaká byla kvalifikace?"
JT: "Dobrá, já i Ralf jsme odvedli dobrou práci. Kvalifikovali jsme se na osmé respektive deváté pozici. Být o desetinku rychlejší, byli bychom na šestém a sedmém místě. Pole je teď velmi vyrovnané, máme ale co dělat, abychom stačili týmům na špici."
Otázka: "Je teď Toyota ve srovnání se začátkem sezony lepší?"
JT: "Naše výkony v poslední době byly lepší zejména díky tomu, že na okruzích, na kterých se poslední závody jely, se nastavuje přítlak, jaký našim vozům vyhovuje."
Otázka: "Ztížily nějak červené vlajky po havárii Lewise Hamiltona třetí část kvalifikace?"
JT: "Jako jezdec nevidíte havárie nikdy rád, bylo ale zřejmé, že Lewis je v pořádku. Byla to tedy jen otázka vypořádat se s přerušením a získat si dobrou pozici. Musíte se znovu uvést do tempa, na to jsme ale už zvyklí."
Otázka: "Jak moc si do budoucna věříš?"
JT: "Pořád důvěřuji vozu i týmu. Závod na Nürburgringu samozřejmě nebyl úplně normální, ale vždy si věřím na body. Vůz vypadal, že je v jízdě na delší vzdálenosti dobrý, oproti Silverstonu to bylo mnohem lepší.
Další závod se jede v Maďarsku, kde je potřeba hodně rozdílné nastavení. Průměrná rychlost je nízká, budeme potřebovat velký přítlak. Uvidíme, jak se nám povede."