Týmy založily skupinu, která má zlepšit předjíždění
Změnit chce přední a zadní křídla, difuzor a okřídlí vozu.
Týmy formule 1 založily pracovní skupinu, která má za úkol zlepšit předjíždění (Overtaking Working Group - OWG). Jsou také blízko ustavení plánu, jenž by se zabýval konstrukcí vozů, která by předjíždění měla napomáhat.
OWG předsedají technický ředitel McLarenu, Paddy Lowe, ředitel oddělení techniky Renaultu, Pat Symonds a poradce Ferrari, Rory Byrne. Skupině asistuje aerodynamik formule 1 Jean-Claude Migeot, který provádí činnosti v aerodynamickém tunelu.
Během Velké ceny Maďarska se OWG sešla, aby celou záležitost zhodnotila. Zároveň se týmy shodly na konstrukci nového difuzoru, který by měl být představen v roce 2009.
Konstrukce byla schválena a následovaly poměrně rozsáhlé zkoušky v aerodynamickém tunelu během června a července.
Dalším cílem OWG bude výběr návrhu zadního přítlačného křídla. OWG se shodla na tom, že bude obtížné poskytnout aerodynamickou výhodu vozu, který předjíždí. Doufá ale, že bude s to snížit negativní dopad, se kterým se předjíždějící vůz musí vypořádat. Jednou z možností jak tento efektem minimalizovat je měnící se přední křídlo, které by se v době jízdy za jiným vozem mohlo prodloužit.
OWG by ráda uvedla přepracovaná pravidla týkající se aerodynamiky od roku 2010. Vozy by tak přišly o prvky, kterými jsou klapky, komínky, křidélka a další okřídlí.