Bridgestone prošetří Hamiltonovu pneumatiku v Japonsku
Podle Hamashiny mohly defekt způsobit oddělené kousky gumy.
Jediný dodavatel pneumatik pro formuli 1, Bridgestone, zatím nevydal oficiální prohlášení, které by objasnilo příčinu defektu pravé přední pneumatiky Hamiltonova vozu, ke kterému došlo během Velké ceny Turecka. Pneumatika je detailně prozkoumávána na základně Bridgestonu v Japonsku, kam ji převezl ředitel vývoje pneumatik pro motoristický sport, Hirohide Hamashima.
Zatímco počáteční zkoumání vyloučilo defekt způsobený úlomky z jiných vozů nebo nečistotami, Bridgestone si myslí, že bylo selhání pneumatiky výsledkem nadměrného drolení na povrchu pneumatiky.
Jedná se o malé kousky gumy (žmolky), které se často přemění v kuličky, které se částečně vmáčknou do pneumatiky a zvětšují se. To celé vede ke ztuhnutí povrchu pneumatiky a může ji dokonce poničit zevnitř.
Hamashima uvedl, že počáteční odhady jako příčinu označují právě toto drolení. Dodal ale, že Bridgestone zatím zcela přesně neví, jakým tlakům byla pneumatika v místě poškození vystavena.
"Nadměrné drolení způsobilo oddělení vrstev. Drolení samotné se zhoršilo při brždění do zatáčky č. 9. Tam, zdá se, působila zatím nevysvětlená nadměrná síla na místo, na kterém se nacházely kousky odrolené gumy, které oddělily vrstvy pneumatiky."
Bridgestone chce vyzkoušet a zjistit, zda Hamiltonova jízda přes obrubník zapřičinila onu nadměrnou sílu, která naklonila pneumatiku přes její okraj. Podobné drolení na pneumatice v nedělním závodě potkalo více jezdců, ale pouze u Hamiltona došlo k defektu.