Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Glosa Heikkiho Kovalainena - GP Itálie

Glosa Heikkiho Kovalainena - GP Itálie

Průběh závodu očima jezdce týmu ING Renault F1.

Vážení čtenáři,
 
zdá se, že jsme toho letos už řekli dost, ale nedělní závod neproběhl tak, jak jsme doufali – a dokonce ani tak, jak jsme čekali. Pro mě to bylo dlouhé a náročné odpoledne a i když jsem vždycky zvládl limit, nebyli jsme dost rychlí, abychom skočili lépe než sedmí. A to je hodně vzdálené našim cílům.
 
Každý, kdo sleduje formuli 1, ví, že Monza je docela svérázný okruh. Má velmi dlouhé rovinky a pomalé zatáčky a aby byl člověk schopen zajet nějaký výsledek, musí mít dobrou maximální rychlost. Auta jsou proto nastavena na dost nízkou přítlačnou sílu – určitě jste si všimli, že loga sponzorů na zadním křídle jsou stěží vidět, přitom normálně je snadné je přečíst! A i v kokpitu je vůz cítit odlišně. Řízení je velmi jemné a formule se zdá jako pírko, takže je nutné řídit doslova konečky prstů a kontrolovat se, aby člověk nejel příliš agresivně. Působí zde také velmi malá přilnavost, takže auto klouže a vy v každé zatáčce, v každém z 53 kol, balancujete na ostří nože!
 
ING Renault F1 tým
 
Dobrou věcí na Monze naopak je, že někdy právě to neobvykle nízké nastavení přítlačné síly pořádně zamíchá pořadím. Některé týmy svým soupeřům pěkně ujedou – a přesně v to jsme doufali i my o víkendu. Všechno šlo docela dobře a podařilo se nám auto i dobře seřídit, i když jsme ztratili většinu ze třetího tréninku kvůli červené vlajce po těžké havárii Raikkonena. Dostal jsem se do první desítky a startoval ze sedmé pozice. Doufal jsem, že to bude podobné jako v Turecku, kde jsem bojoval s BMW.
 
Ovšem v závodě se brzy ukázalo, že tentokrát to bude trochu jiná písnička. Každé kolo jsem zajel v limitu a snažil jsem se, co to šlo, ale s těmi vpředu jsem se tentokrát nemohl rovnat a dokonce i Rosbergovi se díky jeho strategii podařilo mě předjet. To bylo zklamání, ale i v takových dnech si musíte být jisti, že jste udělali maximum, a já jsem přesvědčen, že jsme z auta dostali všechno. Zastávky v boxech byly perfektní a tým pracoval celý víkend jako hodinky. Jen jsme prostě nebyli dneska dost rychlí.
 
Heikki Kovalainen: „Každé kolo jsem zajel v limitu“
 
Příští týden míříme na závodní okruh do Spa, což bude o něčem úplně jiném. Do dalšího závodu zbývá jen pět dní a tohle je určitě ten nejlepší způsob, jak se dostat z italského zklamání – rychle zpátky na trať. Spa je pochoutka pro piloty a nejoblíbenější okruh všech závodníků. Je tam pár drsných zatáček a pilot tam může zazářit a zajet hodně rychlé kolo. Ani nastavení vozu není tak extrémní jako v Monze, takže doufám, že se nám podaří navázat na zlepšení v Turecku a zajedeme lépe. Uvidíme se tedy příští neděli!
 
Hekki Kovalainen: „Každý, kdo sleduje formuli 1 ví, že Monza je svérázný okruh.“
 
Nashledanou
 
Heikki