Renault je letos v boxech zatím k neporažení.
Imola a Barcelona - Renault nejrychlejší ve čtyřech z pěti pitstopů.
Průběh zastávky v boxech v podání vozu formule 1 bývá většinou velkou podívanou. V okamžiku, kdy pilot zastaví u svých mechaniků, můžeme být svědky dokonalé souhry více než dvaceti mechaniků. Během několika sekund dojde k výměně kol, dočerpání potřebného množství paliva a dalším úkonům, aby mohl vůz vzápětí vyjet na trať.
Perfektně zvládnutý pitstop lze přirovnat k baletu. Pokud se však přihodí něco neplánovaného, býváme svědky jednoho velkého zmatku.
Zastávky v boxech jsou bezesporu logisticky velmi náročnou záležitostí. Doba, kterou jezdci u svých mechaniků stráví, záleží na mnoha faktorech. Důležitý je příjezd do boxů a zejména brzdění před bílou čarou označující hranici, odkud platí rychlostní omezení. Pilot by měl rovněž zaparkovat pokud možná co nejpřesněji. Kromě samotné práce mechaniků je pak ještě důležité množství paliva, které musí být přečerpáno do nádrže monopostu a samozřejmě odjezd z boxů. Po pěti závodech však již začínají být patrné rozdíly mezi jednotlivými týmy. Zastávky v boxech totiž občas výrazně promlouvají do pořadí v závodě.
Jeden tým měl letos zatím v každém závodě nejrychlejší zastávku – Renault, tedy alespoň podle oficiálních údajů poskytnutých FOM. Po dobrém vstupu do sezóny se navíc převaha Renaultu v této disciplíně ještě prohloubila. V Imole a Barceloně byly čtyři z pěti nejrychlejších zastávek v boxech výsledkem práce mechaniků Renaultu.
Jak se dokázal Jarno Trulli dojet v Imole na pátém místě, poté co startoval až jako devátý? Jak mohl Fernando Alonso odstartovat v Barceloně až jako osmý a přesto dojet čtvrtý? Ani jedna z tratí přitom není pro předjíždění ideální.
Zastávky v boxech na tom mají velký podíl a technický ředitel Bob Bell na adresu týmu rozhodně nešetří slovy chvály:
"Všichni jsou motivováni a naše výkony to odrážejí. Tým pracuje velmi dobře a odvádí v každém ohledu dobrou práci."
Nejlepší zastávky ve Španělsku měl na svědomí právě Renault. Alonso získal po sečtení všech tří zastávek v boxech pět sekund na Michaela Schumachera a sedm sekund na Jensona Buttona.
V boxech je letos zatím Renault k neporažení.