Riskantní strategie přinesla vítězství Wheldonovi
Iowa Corn Indy 250 - výsledky závodu
Dan Wheldon se stal vítězem dnešního závodu série IndyCar na krátkém oválu Iowa Speedway poté, co jeho tým v závěrečné části závodu zariskoval a neposlal svého jezdce tankovat během žluté fáze, kdy tak učinili téměř všichni. Stejná strategie přinesla druhé místo Hideki Mutohovi, na kterého v poslední části závodu útočil Marco Andretti. Ten nakonec dojel třetí. Kanaan a Castroneves, kteří většinu závodu celé pole vodili, se nakonec na předních místech neumístili. Zatímco Kanaan havaroval, Castronevese po posledních zastávkách přestal poslouchat monopost a po kontaktu s E.J.Visem nakonec skončil se ztrátou dvou kol.
Iowa Corn 250 - Iowa Speedway
250 kol - 220 mil
24°C - slunečno
6 žlutých fází - celkem 57 kol
nejrychlejší kolo: Ryan Briscoe - 17,4908 sekundy ve 233. kole
Již úvodní kola ve znamení souboje Tonyho Kanaana a Helia Castronevese dávala tušit, že se nebude opakovat loňský rok, kdy se na oválu Iowa Speedway nedalo téměř předjíždět. Tentokráte trefil výrobce pneumatik směs dokonale, a první kola byla příslibem napínavého závodu.
Typický obrázek úvodní části závodu na Iowa Speedway: Castroneves a Kanaan na čele
Na Kanaana a Castronevese se brzy dotáhl Marco Andretti, zatímco Scott Dixon na ty nejrychlejší včera zjevně nestačil a tak po většinu závodu bojoval v druhé polovině první desítky. Z poslední řady na startu si cestu vpřed probojovával John Andretti a když ve 39. kole zavlály poprvé žluté prapory, byl již na 15. pozici. Příčinou první žluté fáze se stala havárie Eda Carpentera, který opřel svou Dallaru o zeď ve druhé zatáčce.
Po zastávkách v boxech a následném restartu se na čele příliš nezměnilo, jen Kanaana vystřídal na vedoucí pozici Castroneves a Wheldon se posunul před Marca Andrettiho. Až do další žluté ve 103. kole se bylo na co dívat především ve středu pole, kde mezi sebou bojovali Hunter-Reay, Dixon a John Andretti. V 94. kole odstoupil ze závodu Darren Manning a připojil se tak k Milce Duno a Mariu Moraesovi, kteří odstoupili již dříve. Viníkem druhé žluté se stal Jaime Camara, když i on skončil ve druhé zatáčce.
Po restartu se za Kanaana posunul Marco Andretti, zatímco John Andretti se po nepovedené zastávce v boxech svého týmu opět propadl polem vozů o několik míst vzad. Ve středu pole se o vzrušení starali především Ryan Hunter-Reay, A.J.Foyt a John Andretti. Ve 135. kole zaútočil Marco Andretti na Kanaana a hladce se přes něj dostal.
Vzrušení nastalo s blížícím se koncem závodu při žluté v 188. kole, kdy šel do smyku Enrique Bernoldi. Nejprve se do nájezdu do boxů nevešel E.J.Viso, pak se zdrželi při pit stopu Kanaan a Andretti. Tři týmy se navíc rozhodly zariskovat s palivem a na dráze zůstaly vozy Dana Wheldona, Hideki Mutoha a Danici Patrick. V ten okamžik nikdo nečekal, že by kdokoliv z nich mohl vydržet s palivem až do cíle. Wheldon a Mutoh se udrželi na čele pole, zatímco Danica Patrick brzy čelila útokům Tonyho Kanaana. Ten se přes ni přehnal ve 206. kole, ale jen o šest kol později udělal chybu skončil ve zdi.
Andretti a Dixon se derou při restartu před Danicu Patrick
Nový restart se pak ve 227. kole Danice Patrick vůbec nepovedl a naráz ztratila dvě místa ve prospěch Marca Andrettiho a Scotta Dixona. Wheldon a Mutoh i nadále kroužili na čele a zdálo se, že jejich nádrže jsou bezedné. Mutoh musel odolávat útokům Marca Andrettiho a tak si zkušený Dan Wheldon již vítězství bez problémů ohlídal.
Wheldon si včera připsal již třetí vítězství na krátkých oválech a nadělil si tak pěkný dárek ke svým třicátým narozeninám. Příští týden čeká piloty IndyCar Series další krátký ovál, tentokráte v Richmondu.
p. |
Jezdec | Tým |
Čas/odstup |
1. |
D.Wheldon | Target Chip Ganassi Racing |
1:38:35.8923 |
2. |
H.Mutoh | Andretti Green Racing |
0.1430 |
3. |
M.Andretti | Andretti Green Racing |
0.9028 |
4. |
S.Dixon | Target Chip Ganassi Racing |
1.2726 |
5. |
A.J.Foyt IV | Vision Racing |
1.3564 |
6. |
D.Patrick | Andretti Green Racing |
1.9115 |
7. |
R.Briscoe | Team Penske |
3.9780 |
8. |
R.Hunter-Reay | Rahal Letterman Racing |
4.4488 |
9. |
W.Power | KVR Technology |
5.6158 |
10. |
G.Rahal | Newman/Haas/Lanigan Racing |
7.7886 |
11. |
J.Andretti | Roth Racing |
8.4639 |
12. |
J.Wilson | Newman/Haas/Lanigan Racing |
8.7225 |
13. |
E.Viso | HVM Racing |
12.5775 |
14. |
H.Castroneves | Team Penske |
2 kola |
15. |
V.Meira | Panther Racing |
2 kola |
16. |
O.Servia | KVR Technology |
3 kola |
17. |
E.Bernoldi | Conquest Racing |
8 kol |
18. |
T.Kanaan | Andretti Green Racing |
havárie |
19. |
M.Moraes | Dale Coyne Racing |
havárie |
20. |
J.Camara | Conquest Racing |
ovládání |
21. |
D.Manning | A.J. Foyt Enterprises |
ovládání |
22. |
B.Rice | Dreyer & Reinbold Racing |
ovládání |
23. |
E.Carpenter | Vision Racing |
havárie |
24. |
M.Duno | Dreyer & Reinbold Racing |
ovládání |
Všechny časy neoficiální