Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Power vítězí po startu z 22. místa. Na konci velká nehoda

Power vítězí po startu z 22. místa. Na konci velká nehoda

Hy-Vee Indycar Race Weekend – 2. závod

Nečekaným vítězem závodu IndyCar Series na oválu v Iowě se v neděli odpoledne stal Will Power. Australan udělal ve svém druhém kvalifikačním kole, které pořadí na startu nedělního závodu určovalo, chybu, takže do závodu vyrazil až z 22. místa. Rozhodující moment přišel při prvních zastávkách v boxech. Power už byl poslední, kdo měl k mechanikům zamířit, když zavlály žluté vlajky. Díky tomu se posunul do čela a jediným soupeřem mu byl Álex Palou. Závěr závodu zastínila vážná nehoda čtyř vozů, při které se vznesl z dráhy a několikrát ve vzduchu otočil vůz pilotovaný Stingem Rayem Robbem. Pilot byl po nehodě otřesen a z preventivních důvodů převezen do nemocnice.

Zatímco sobotní start poznamenala nehoda, v neděli se obešlo vše bez problémů. Opět předvedl dobrý start Josef Newgarden a získal čtyři pozice. Pět pozic získali shodně Grosjean a Newgarden. Pak se ale pořadí ustálilo. První zajímavý moment tak přišel až v 87. kole, když k mechanikům zamířil Conor Daly, který v neděli vystřídal zraněného Jacka Harveyho. Kvůli problémům s hadicí, která pumpuje stlačený vzduch a zvedá auto. Daly tak při zastávce ztratil několik kol.

Lídr závodu McLaughlin zastavil v 96. kole. O čtyři kola déle vydržel na trati Palou, který před zastávkami jezdil na druhém místě. V tu chvíli vyjížděl z boxů Canapino, dostal hodiny a zůstal stát na místě. Na tom vydělali Palou a Power, který byl posledním, kdo ještě nezamířil k mechanikům.

Přestože mu na palubní desce svítila výstražná kontrolka indikující nedostatek paliva, Power vydržel až do chvíle, kdy IndyCar znovu otevřela boxy. Do vedení se vrátil Palou, Power byl ale záhy druhý. Další pořadí bylo McLaughlin, Dixon, Herta, O‘Ward, Rahal, Rossi, Rosenqvist a Newgarden.

Restart přišel ve 114. kole. Pole jezdců ještě dělilo několik pilotů, kteří byli o kolo zpátky. Mezi nimi byl i Lundgaard, který se rozhodl vybojovat si zpět pozici ve stejném kole jako lídr závodu, předjel nejprve Powera a pak i Paloua. Ve 150. kole se povedlo to samé také Ericssonovi, který před tím ztrácel dvě kola.

Velkou bojovnost opět předvedl Ferrucci. Pěkný souboj sváděli zejména Ferrucci, Newgarden, Rahal a Kirkwood.

Ve 188. kole začaly poslední zastávky v boxech. Kvůli potížím se zavěšením odstavil vůz v boxech Rosenqvist. McLaughlin stavěl v 197, kole, Dixon v 203. kole, pak o dvě kola později zastavil Palou a v dalším kole zamířil k mechanikům také Power. Tým předvedl výborný výkon, Powera odbavil za 5,8 sekundy a Australan se vrátil před svým rivalem na prvním místě.

Palou se sice na Powera dotáhl, ale nenašel na něj recept. Power 40 kol před koncem dojel chvost pole, na kterém byl Siegel, ale ten zajížděl obdobné časy jako piloti na čele. Závěr už tak žádné drama nepřinesl, ostatně nikdo k tomu neměl ani příliš motivaci. Palou se spokojil s druhým místem, čímž minimalizoval zmenšení svého náskoku v čele šampionátu. Třetího McLaughlina navíc od vedoucí dvojice dělili dva jezdci, kteří byli o kolo zpět.

Konec závodu ovšem poznamenala těžká nehoda. Rossimu došlo v posledním kole palivo. Za ním jedoucí Robb nestihl zareagovat a do zpomalujícího vozu narazil. Po kontaktu levého předního kola s Rossiho pravým zadním se jeho monopost vznesl na dráhu a nad ní se několikrát otočil, než dopadl podlahou vzhůru. Za nimi se karambolu snažili vyhnout Carpenter a Kirkwood, kteří ztratili kontrolu nad svými vozy a narazili do sebe a do Rossiho. Přičemž Carpenter skončil nakonec na voze Kylea Kirkwooda.

Carpenter, Kirkwood a Rossi vyvázli bez zranění. Robb byl viditelně otřesen a záchranáři jej položili na nosítka. Po převozu do zdravotnického centra rozhodla šéflékařka IndyCar o převozu do nemocnice, vzhledem k velké vzdálenosti musel být Robb převezen letecky. Podle IndyCar je ale při vědomí a bez zranění a jedná se jen o preventivní opatření.

p. jezdec tým motor čas kol body
1. Will Power Team Penske Chevrolet 01:26:38,7472 250 50+1
2. Álex Palou Chip Ganassi Racing Honda + 0,3915 250 40+3
3. Scott McLaughlin Team Penske Chevrolet + 2,3651 250 35+2
4. Scott Dixon Chip Ganassi Racing Honda + 2,5326 250 32
5. Colton Herta Andretti Global Honda + 4,4363 250 30
6. Patricio O´Ward Arrow McLaren Chevrolet + 4,6789 250 28
7. Josef Newgarden Team Penske Chevrolet + 4,8592 250 26
8. Graham Rahal Rahal Letterman Lanigan Honda + 18,0556 250 24
9. Rinus VeeKay Ed Carpenter Racing Chevrolet + 18,7648 250 22
10. Romain Grosjean Juncos Hollinger Racing Chevrolet + 20,4808 250 20
11. Santino Ferrucci A.J. Foyt Enterprises Chevrolet + 20,8311 250 19
12. Linus Lundqvist Chip Ganassi Racing Honda + 25,0235 250 18+1
13. David Malukas Meyer Shank Racing Honda + 28,1296 250 17
14. Nolan Siegel Arrow McLaren Chevrolet - 1 kolo 249 16
15. Alexander Rossi Arrow McLaren Chevrolet - 1 kolo 249 15
16. Kyle Kirkwood Andretti Global Honda - 1 kolo 249 14
17. Christian Lundgaard Rahal Letterman Lanigan Honda - 1 kolo 249 13
18. Kyffin Simpson Chip Ganassi Racing Honda - 1 kolo 249 12
19. Marcus Armstrong Chip Ganassi Racing Honda - 1 kolo 249 11
20. Pietro Fittipaldi Rahal Letterman Lanigan Honda - 1 kolo 249 10
21. Sting Ray Robb A.J. Foyt Enterprises Chevrolet - 2 kola 248 9
22. Ed Carpenter Ed Carpenter Racing Chevrolet - 2 kola 248 8
23. Marcus Ericsson Andretti Global Honda - 2 kola 248 7
24. Katherine Leggeová Dale Coyne Racing Honda - 2 kola 248 6
25. Agustín Canapino Juncos Hollinger Racing Chevrolet Porucha 221 5
26. Felix Rosenqvist Meyer Shank Racing Honda Porucha 184 5
27. Conor Daly Dreyer & Reinbold Racing Chevrolet Porucha 140 5

 

Sestřih nejlepších momentů závodu:

Zdroj: Původní text redakce, úvodní foto: Penske Entertainment