Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Kovalainen ovládl odpolední přípravy, Red Bull 2. a 4.

Kovalainen ovládl odpolední přípravy, Red Bull 2. a 4.

Grand Prix Velké Británie - 2. trénink

Druhý volný trénink na vyprodanou VC Velké Británie provázelo ideální počasí, teplota trati se dostala přes 35°C a dvacet jezdců tak mohlo pokračovat v přípravách na nedělních závod.

Nejrychlejší muž z dopoledne Felipe Massa s ferrari se na okruhu Silverstonu objevil se zpožděním. Po havárii, kterou měl Brazilec v prvním tréninku, pracoval italský tým na voze Massy, aby stihl odjet co nejvíce kol. Felipe Massa se po dlouhém čekání a návratu na trať nevyvaroval chybě v zatáčce Bridge. Během zlepšování dosažených časů byl také dlouhý ve třetím sektoru a dostal se s vozem na trávu.

Týmy formule 1 i nadále ve spolupráci s FIA vyzkoušeli nově připravované pravidlo o safety caru. Tento systém stáje zkoušely již během VC Francie. Poté, co všechny vozy projedou cílovou rovinku, je aktivován režim SC a jezdci musejí do pěti vteřin zmáčknout tlačítko a objet ještě jedno kolo. Někteří piloti ovšem zajeli do boxů ještě před koncem tréninku a zkoušku systému tak neabsolvovali.

Po více než dvaceti minutách zůstal stát na trati Timo Glock s toyotou kvůli technické závadě a jeho páteční vystoupení tak bylo u konce.

Většina jezdců se nejdříve věnovala dlouhým jízdám, které mají posloužit pro samotný závod, následovaly kratší vzdálenosti a ladění vozů pro sobotní kvalifikaci.

Po šedesáti minutách havaroval a tvrdě narazil do pneumatik Jarno Trulli. Jednalo se o stejné místo, ve kterém ráno havaroval Massa. V zatáčce Stowe byly vyvěšeny žluté vlajky, trénink mohl pokračovat. Trulli zvedl palec a zdá se, že bude v pořádku. Příčinou havárie byla ztráta zadního přítlačného křídla.

V čase méně než půl hodiny do konce havaroval na výjezdu z Abbey také Kazuki Nakadžima a způsobil vyvěšení dalších žlutých vlajek mezi zatáčkami Abbey a Bridge. Japonský pilot pak byl ještě s to dopravit poškozený FW30 k mechanikům.

V samotném závěru se Lewis Hamilton pral se svým mclarenem v zatáčce Luffield a na konci kola zamířil do boxů.

První a třetí místo patří jezdcům McLarenu, Heikkimu Kovalainenovi a Lewisu Hamiltonovi, druhé a čtvrté zaujímají piloti Red Bullu, Mark Webber a David Coulthard.

p.
JezdecTým Čas Odstup
Kol
1.
H.Kovalainen McLaren
1:19.989
35
2.
M.Webber Red Bull
1:20.520
+ 0.531
32
3.
L.Hamilton McLaren
1:20.543
+ 0.554
31
4.
D.Coulthard Red Bull
1:20.589
+ 0.600
36
5.
N.Rosberg Williams
1:20.748
+ 0.759
43
6.
S.Vettel Toro Rosso
1:20.805
+ 0.816
43
7.
J.Button Honda
1:20.929
+ 0.940
39
8.
F.Massa Ferrari
1:20.943
+ 0.954
18
9.
K.Nakajima Williams
1:20.985
+ 0.996
18
10.
R.Barrichello Honda
1:21.002
+ 1.013
34
11.
R.Kubica BMW
1:21.023
+ 1.034
33
12.
K.Räikkönen Ferrari
1:21.275
+ 1.286
31
13.
N.Heidfeld BMW
1:21.453
+ 1.464
36
14.
T.Glock Toyota
1:21.472
+ 1.483
18
15.
F.Alonso Renault
1:21.511
+ 1.522
27
16.
G.Fisichella Force India
1:21.520
+ 1.531
42
17.
S.Bourdais Toro Rosso
1:21.634
+ 1.645
39
18.
N.Piquet Renault
1:21.642
+ 1.653
45
19.
A.Sutil Force India
1:21.756
+ 1.767
30
20.
J.Trulli Toyota
1:22.196
+ 2.207
23