Kovalainen ovládl odpolední přípravy, Red Bull 2. a 4.
Grand Prix Velké Británie - 2. trénink
Druhý volný trénink na vyprodanou VC Velké Británie provázelo ideální počasí, teplota trati se dostala přes 35°C a dvacet jezdců tak mohlo pokračovat v přípravách na nedělních závod.
Nejrychlejší muž z dopoledne Felipe Massa s ferrari se na okruhu Silverstonu objevil se zpožděním. Po havárii, kterou měl Brazilec v prvním tréninku, pracoval italský tým na voze Massy, aby stihl odjet co nejvíce kol. Felipe Massa se po dlouhém čekání a návratu na trať nevyvaroval chybě v zatáčce Bridge. Během zlepšování dosažených časů byl také dlouhý ve třetím sektoru a dostal se s vozem na trávu.
Týmy formule 1 i nadále ve spolupráci s FIA vyzkoušeli nově připravované pravidlo o safety caru. Tento systém stáje zkoušely již během VC Francie. Poté, co všechny vozy projedou cílovou rovinku, je aktivován režim SC a jezdci musejí do pěti vteřin zmáčknout tlačítko a objet ještě jedno kolo. Někteří piloti ovšem zajeli do boxů ještě před koncem tréninku a zkoušku systému tak neabsolvovali.
Po více než dvaceti minutách zůstal stát na trati Timo Glock s toyotou kvůli technické závadě a jeho páteční vystoupení tak bylo u konce.
Většina jezdců se nejdříve věnovala dlouhým jízdám, které mají posloužit pro samotný závod, následovaly kratší vzdálenosti a ladění vozů pro sobotní kvalifikaci.
Po šedesáti minutách havaroval a tvrdě narazil do pneumatik Jarno Trulli. Jednalo se o stejné místo, ve kterém ráno havaroval Massa. V zatáčce Stowe byly vyvěšeny žluté vlajky, trénink mohl pokračovat. Trulli zvedl palec a zdá se, že bude v pořádku. Příčinou havárie byla ztráta zadního přítlačného křídla.
V čase méně než půl hodiny do konce havaroval na výjezdu z Abbey také Kazuki Nakadžima a způsobil vyvěšení dalších žlutých vlajek mezi zatáčkami Abbey a Bridge. Japonský pilot pak byl ještě s to dopravit poškozený FW30 k mechanikům.
V samotném závěru se Lewis Hamilton pral se svým mclarenem v zatáčce Luffield a na konci kola zamířil do boxů.
První a třetí místo patří jezdcům McLarenu, Heikkimu Kovalainenovi a Lewisu Hamiltonovi, druhé a čtvrté zaujímají piloti Red Bullu, Mark Webber a David Coulthard.
p. | Jezdec | Tým | Čas | Odstup | Kol |
1. | H.Kovalainen | McLaren | 1:19.989 | 35 | |
2. | M.Webber | Red Bull | 1:20.520 | + 0.531 | 32 |
3. | L.Hamilton | McLaren | 1:20.543 | + 0.554 | 31 |
4. | D.Coulthard | Red Bull | 1:20.589 | + 0.600 | 36 |
5. | N.Rosberg | Williams | 1:20.748 | + 0.759 | 43 |
6. | S.Vettel | Toro Rosso | 1:20.805 | + 0.816 | 43 |
7. | J.Button | Honda | 1:20.929 | + 0.940 | 39 |
8. | F.Massa | Ferrari | 1:20.943 | + 0.954 | 18 |
9. | K.Nakajima | Williams | 1:20.985 | + 0.996 | 18 |
10. | R.Barrichello | Honda | 1:21.002 | + 1.013 | 34 |
11. | R.Kubica | BMW | 1:21.023 | + 1.034 | 33 |
12. | K.Räikkönen | Ferrari | 1:21.275 | + 1.286 | 31 |
13. | N.Heidfeld | BMW | 1:21.453 | + 1.464 | 36 |
14. | T.Glock | Toyota | 1:21.472 | + 1.483 | 18 |
15. | F.Alonso | Renault | 1:21.511 | + 1.522 | 27 |
16. | G.Fisichella | Force India | 1:21.520 | + 1.531 | 42 |
17. | S.Bourdais | Toro Rosso | 1:21.634 | + 1.645 | 39 |
18. | N.Piquet | Renault | 1:21.642 | + 1.653 | 45 |
19. | A.Sutil | Force India | 1:21.756 | + 1.767 | 30 |
20. | J.Trulli | Toyota | 1:22.196 | + 2.207 | 23 |