Briscoe a Castroneves přivezli Penskemu další double
Honda Indy 200 - výsledky a průběh závodu
Tým Penske Racing dokázal dotáhnout svou dominanci na přírodním okruhu Mid Ohio Sports Car Course až do úplného konce a po obsazení kompletní první řady v kvalifikaci dokázali Ryan Briscoe a Helio Castroneves přivézt Rogeru Penskemu "double" i v samotném závodě. Jen úspěšnější byl tentokráte Australan Briscoe. Třetí dojel vedoucí muž šampionátu Scott Dixon, čtvrté a páté místo patří pilotů týmu KV Racing Technology Willu Powerovi a Oriolu Serviovi.
Honda Indy 200 - Mid Ohio Sportscar Course
85 kol
21°C - zataženo, polojasno
5 žlutých fází - celkem 19 kol
nejrychlejší kolo: Dan Wheldon - 1:09,0091 sekundy v 72. kole
Prudká bouře s vydatným deštěm, která zasáhla okruh zhruba hodinu před závodem, donutila celé pole jezdců odstartovat do závodu na "mokrých" pneumatikách. Již po úvodním kole ale bylo jasné, že trať velmi rychle osychá a včasné přezutí na hladké pneumatiky může mít velký význam pro posun v pořadí. Jako první zariskovali Meira a Manning, kteří zajeli pro nové obutí okamžitě po objetí prvního kola. Na konci druhého je následovali Will Power a Graham Rahal. Na čele pole se ale zatím urputně bojovalo, skvěle si počínal především Justin Wilson, který se rychle protlačil až na druhou pozici za Helia Castronevese. Výhoda hladkých pneumatik však byla naprosto zdrcující a tak v následujících kolech zajeli do boxů všichni, jako poslední pak Ryan Briscoe, což se zdálo být velkou chybou Penskeho týmu.
Úvodní fáze závodu. Castroneves vede před Wilsonem, v pozadí bojuje Dixon s Andrettim
Nejvíce tak získali ti, kteří se rozhodli zariskovat jako první a od šestého kola tak vodila celé pole dvojice Meira a Manning. V 9. kole spolu kolidovali Bernoldi a Ryan Hunter-Reay. Zatímco Bernoldi odstoupil, Hunter-Reay se pustil do zdánlivě nereálného pokusu získat zpět kolo ztráty. Další žlutou fázi pak přinesl výlet mimo trať Maria Domingueze, jehož monopost se ve smyku otřel zadním křídlem o ochrannou bariéru. Do boxů se pro palivo a nové obutí vydala většina pilotů, zatímco na trati zůstali například Wilson a Wheldon. Tato dvojice se také po restartu ujala vedení a Justin Wilson začal svému krajanovi rychle ujíždět. Vybudoval si náskok přes 4 sekundy, ale veškerá snaha získat tak dobrou pozici pro další kolo zastávek přišla vniveč, když na trati zůstala po smyku stát Milka Duno a její vůz musel být do boxů odtažen. Byla samozřejmě vyhlášena žlutá fáze, během které pak zajel do boxů pro palivo Wilson i Wheldon. Oba tato zastávka odsunula do zadních pozic.
Zatímco Wilson stojí v oblacích kouře bezmocně napříč dráhou, Wheldon a Foyt se mu pokoušejí vyhnout. Andretti do něj za zlomek sekundy narazí.
Ty se jim staly osudné při nepodařeném restartu v 42. kole. Mario Dominguez, který byl o kolo zpět, signalizoval ještě během posledního kola pod žlutou Wilsonovi, že ho pouští před sebe. V poslední zatáčce před nájezdem na startovní a cílovou rovinku však došlo mezi oběma vozy ke kontaktu a Wilson zůstal stát uprostřed dráhy v oblacích kouře. Další vozy se pokusily Wilsonovi vyhnout, což se ale nepodařilo Wheldonovi a Foytovi a nakonec ani Andrettimu, který pod Wilsonovu Dallaru doslova zajel a vyhodil ji do vzduchu. Kromě Andrettiho monopostu však kupodivu všechny vozy zůstaly schopné další jízdy.
Tou dobou už ale byl na čele závodu Ryan Briscoe, následován Mariem Moraesem a Willem Powerem. Závod se po restartu v 46. kole uklidnil a příliš změn v pořadí nepřinesly ani zastávky pod zelenou, které pro řadu pilotů proběhly mezi 53. a 59. kolem. Do vedení se vrátil Briscoe, Moraese nahradil jeho stájový kolega Junqueira. Poslední žlutou pak způsobil právě nezkušený, ale v posledních závodech velmi rychlý Moraes.
Po restartu v 64. kole pak již jen bylo otázkou, zda druhému Junqueirovi může stačit palivo až do cíle. A tak zatímco Briscoe ujížděl nikým neohrožován vpřed, za Junqueirou zoufale šetřícím pohonné hmoty se vytvořil vláček pronásledovatelů, kteří by se velmi rádi dostali vpřed. Jenomže jak pro třetího Castronevese, tak čtvrtého Dixona byly cenější body do šampionátu, a tak neriskovali žádný předjížděcí manévr. Bez pomoci další žluté ale neměl "Junky" žádnou šanci dojet až do cíle a v 76. kole musel do boxů.
Briscoe však už měl takový náskok, že jeho pronásledovatelé se smířili jen s dojetím na stupních vítězů a slušným bodovým ziskem do boje o titul šampióna. Ten, kdo se ale se svou pozicí smířit nehodlal, byl Justin Wilson, jehož souboj s Danicou Patrick, který Brit završil úspěšným útokem v předposledním kole , se stal ozdobou poslední fáze závodu. Úspěšně nakonec skončila i snaha Ryana Hunter-Reay, který dokázal dojet na desáté pozici a ve stejném kole jako vedoucí muž závodu.
Penskeho hoši řádili na pódiu jako malí kluci. "Captain" zase jednou vypálil konkurenci rybník
Mid Ohio tak skončilo naprostým úspěchem stáje "Captaina" Penskeho, jehož vozy obsadily první dvě místa. Spokojen byl i třetí Dixon a zcela jistě i majitelé stáje KV Racing Technology Kevin Kalkhoven a Jimmy Vasser, jejichž piloti Power a Servia dojeli na čtvrtém a pátém místě.
Šampionát pokračuje v sobotu 26. července s napětím očekávaným závodem na letištním okruhu v kanadském Edmontonu. Čeká nás bezesporu velká bitva mezi původními týmy a piloty Champ Cars, pro které známá trať představuje nejlepší příležitost k úspěchu a i první letošní vystoupení kanadské hvězdy Paula Tracyho.
p. |
Jezdec | Tým |
Čas/odstup |
1. |
R.Briscoe | Team Penske |
2:01:22.8496 |
2. |
H.Castroneves | Team Penske |
7.2640 |
3. |
S.Dixon | Target Chip Ganassi Racing |
7.6967 |
4. |
W.Power | KVR Technology |
12.7569 |
5. |
O.Servia | KVR Technology |
13.4713 |
6. |
V.Meira | Panther Racing |
14.9934 |
7. |
T.Kanaan | Andretti Green Racing |
15.2597 |
8. |
D.Manning | A.J. Foyt Enterprises |
17.5053 |
9. |
H.Mutoh | Andretti Green Racing |
18.0084 |
10. |
R.Hunter-Reay | Rahal Letterman Racing |
19.2100 |
11. |
J.Wilson | Newman/Haas/Lanigan Racing |
28.8880 |
12. |
D.Patrick | Andretti Green Racing |
34.6822 |
13. |
B.Junqueira | Dale Coyne Racing |
39.7940 |
14. |
J.Camara | Conquest Racing |
51.5572 |
15. |
E.Carpenter | Vision Racing |
79.9192 |
16. |
G.Rahal | Newman/Haas/Lanigan Racing |
1 kolo |
17. |
D.Wheldon | Target Chip Ganassi Racing |
1 kolo |
18. |
A.J.Foyt IV | Vision Racing |
1 kolo |
19. |
M.Dominguez | Pacific Coast Motorsports |
2 kola |
20. |
B.Rice | Dreyer & Reinbold Racing |
3 kola |
21. |
M.Roth | Roth Racing |
5 kol |
22. |
E.Viso | HVM Racing |
5 kol |
23. |
M.Duno | Dreyer & Reinbold Racing |
6 kol |
24. |
M.Moraes | Dale Coyne Racing |
havárie |
25. |
M.Andretti | Andretti Green Racing |
havárie |
26. |
E.Bernoldi | Conquest Racing |
havárie |
Všechny časy neoficiální