Ferrari i nadále bez mechanika s "lízátkem"
Stefano Domenicali vysvětluje, jak funguje světelná signalizace.
Stefano Domenicali, šéf italského týmu, vysvětlil, jak funguje systém světelné signalizace jezdci, který pilotovi říká, kdy může odjet ze svého stání a nahrazuje tak mechanika s tzv. lízátkem.
"Systém pracuje takto. Když je hubice od tankovacího zařízení vsunuta do vozu, rozsvítí se červené světlo. V určitý moment začne vedle tohoto světla blikat jiné, které jezdci říká, aby se připravil. Když je hubice vytažena, rozsvítí se zelené světlo, které znamená, že může jezdec opustit místo, pokud ovšem mechanik, který má na starosti pozici vozu v boxech, neučiní opačné rozhodnutí, např. kvůli jinému vozu v rychlé uličce, který právě projíždí kolem (boxová ulička se dle sportovního řádu dělí na vnitřní uličku a rychlou uličku, které musí být viditelně odlišeny a pro které platí další pravidla - pozn. redakce). V takovém případě by náš vůz záměrně zpozdil. Takto systém funguje, používáme ho od loňského roku."
Na otázku, zda nebyla situace při zastávce Kimiho Räikkönena při Velké ceně Evropy příliš komplikovaná, Domenicali odpověděl, že nebyla, že pokud svítí červené světlo, je to jako by mechanik s lízátkem držel značku stále dole. Ferrari musí jen zapracovat na tom, aby současný systém prostě fungoval.
Maranellský tým také dále nevyužívá náhradního vozu, tzv. T-car, pro trénování zastávek v boxech při sobotních trénincích. Domenicali vyvrátil, že by to nějak mohlo souviset s nedělním incidentem, při kterém byl zraněn mechanik, který dotankovává palivo:
"Zastávky trénujeme doma, zkoušíme navíc různé modelové situace, ale že jsme to nezvládli při závodě, bych nepřisuzoval faktu, že nepužíváme T-car."