Novinky

  • 11.12.2024 Bad Mick Schumacher na konci roku opustí roli rezervního jezdce týmu Mercedes

  • 11.12.2024 Neutral 33letý Daniel Juncadella bude simulátorovým jezdcem týmu Aston Martin

  • 06.12.2024 Bad Leclerc v Abú Zabí přijde o 10 míst na startu

Facebook Instagram

Renault podle Bella ještě neřekl poslední slovo

Renault podle Bella ještě neřekl poslední slovo

Aerodynamika vozu ještě dozná změn.

Technický ředitel Renaultu Bob Bell říká, že je tým s dosavadní výkonností vozu R29 spokojený, přestože časy v testech nebyly nikterak přesvědčivé.

Piloti Renaultu se většinou ocitali na dně výsledkové listiny, Bell ale věří, že až páteční výkon Fernanda Alonsa je průkazný. Španěl skončil mezi jezdci s novými vozy jako druhý, dvě desetiny za Lewisem Hamiltonem.

"Je stále ještě velice brzy, ale já jsem stále více spokojenější s výkonností vozu." řekl Bell.

"Jistě, že testy v Portimau byly zklamáním, protože jsme měli pouze jeden suchý den a ačkoliv na tom byl vůz po stránce spolehlivosti dobře, některé naše otázky spojené s výkonností zůstaly nezodpovězené.

Je pravda, že to s námi při prvních testech nevypadalo dobře, ale nebylo to pro nás skutečným překvapením, na voze je totiž zatím jen dočasná aerodynamika, abychom mohli alespoň najet nějaké kilometry, ověřit spolehlivost a systém KERS. Opravdu jsme nečekali, že bychom byli takhle konkurenceschopní, zejména když jsme poznávali nastavení, které je pro novou generaci vozů nutné.

Od té doby jsme v Jerezu udělali na voze spoustu správných změn a myslím, že jsme se slušně zlepšili. Celkově mě to, co jsme dosud viděli, povzbuzuje.

Z toho, co jsme viděli tento týden v Jerezu usuzuji, že nemáme s vozem žádný podstatný problém, je dobře vyvážený a dobře reaguje na změny. Postrádáme přilnavost, stejně jako ostatní, ale to se zlepší, chystáme totiž pro vůz nové části a pokračujeme ve vývoji před prvním závodem.

Celkově cítím, že se ve snaze předvést v Melbourne dobrý výkon pohybujeme správným směrem."

Zřetelně odlišný tvar špice monopostu R29 upoutává pozornost už od představení vozu, Bell ale tvrdí, že skutečnost, že nos jejich vozu vypadá jinak než u ostatních vozů neznamená, že se Renault vydal ve vývoji špatným směrem.

"S novými regulemi všechny týmy vyvíjely za zavřenými dveřmi, takže není žádným překvapením, že vidíme tolik různých řešení.

Vše, co můžeme udělat je ujistit se, že jsme odvedli nejlepší práci, jakou jsme mohli a akceptovat, že na začátku vypadají vozy velice odlišně. Dosud jsem na žádném voze soupeřů neviděl nic, čeho bychom se měli zvláště obávat, nebo co by mě nutilo si myslet, že jsme se vydali špatným směrem."

Renault se rozhodl zrušit svou účast na testech v Barceloně příští týden a místo toho se na okruh v Montmeló vydá až týden před Velkou cenou Austrálie. Bell je s tímto rozhodnutím velice spokojen.

"Sice by to mohlo být složitější z logistického hlediska, dostat o týden později vozy do Melbourne, ale máme tak více času na vývoj nových částí vozu a testovat speciálně pro Melbourne.

Bylo to něco, co jsme brali jako možnost a myslím, že toto rozhodnutí stojí za to."