Ferrari přiznává, že vyjmutí systému KERS nepomohlo
Kýžený efekt se nedostavil, výkonnostní ztráta vzrostla.
Ferrari se po řadě technických problémů rozhodlo nenasadit do Velké ceny Číny svůj systém rekuperace kinetické energie (KERS), italský tým si od tohoto kroku sliboval zvýšení spolehlivosti a částečné zlepšení výkonnosti s tím, že bude moci lépe ovlivnit vyvážení vozu.
Nyní se ale zdá, že u Ferrari šlápli vedle, kýžený efekt se totiž nedostavil a rudé vozy z Maranella v dnešních trénincích za konkurencí značně zaostávaly. Postavení ve druhé desítce v obou trénincích rozhodně není tím, co by si obhájce Poháru konstruktérů představoval.
"Zde také jedeme bez systému KERS a výsledkem je skutečnost, že ztrácíme ještě více, navíc nemáme tolik aerodynamického přítlaku jako ta nejlepší auta." řekl Felipe Massa.
"Náš boj o titul je tak ještě více ztížen. Musíme se snažit a tlačit na vývoj vozu jak jen to půjde, ale víme, že bude velice těžké ztrátu dohnat. Jediným receptem na tyto potíže je pracovat."
Týmový šéf Stefano Domenicali řekl, že vzhledem k tomu, že byl vůz F60 konstruován pro použití KERSu, vyjmutí problematického systému se ukazuje jako kontraproduktivní.
"Jistě, že bez KERSu hodně ztrácíme na výkonnosti a původní indikací je skutečnost, že nevidíme žádné zlepšení ve vyvážení vozu, který, a na to nezapomínejme, byl navrhován pro použití tohoto systému.
Jsme ve složité situaci, musíme se snažit, zůstat klidní a tvrdě pracovat ve všech směrech."
Kimi Räikkönen si ale narozdíl od svého kolegy a od svého šéfa takové starosti nedělá.
"Vyvážení vozu není špatné a jeden ani absenci KERSu nepozná. Jde o to, že jsme ve srovnání s týmy, které jsou aktuálně na čele tabulky, pomalí. V tuto chvíli nejsme schopni bojovat o titul."