Janiš i Salaquarda se v Brně prosadili do elitní čtveřice
Testy IFM na Masarykově okruhu v Brně.
V úterý a ve středu proběhly na Masarykově okruhu v Brně další oficiální testy šampionátu International Formula Master. Mezi účastníky samozřejmě nechyběla ani pražská stáj ISR a její jezdci Erik Janiš s Filipem Salaquardou. Po technických problémech v Imole a zrušení testů ve Spa konečně oba jezdci najeli potřebnou porci kilometrů a po oba dny dosahovali velmi solidních časů. Erik v úterý zaznamenal třetí nejrychlejší čas dne, Filip se ve středu odpoledne umístil na čtvrté pozici.
Zatímco testování v belgickém Spa bylo na konci března zrušeno, neboť trať v Ardenách zapadala sněhem, v Brně čekalo na týmy a jezdce přihlášené do seriálu International Formula Master velmi příjemné jarní počasí. V těchto podmínkách pokračoval tým ISR v dalších přípravách na sezonu 2009, která odstartuje prvním závodem v polovině května ve francouzském Pau.
Igor Salaquarda, šéf týmu ISR: "Z testů odjíždíme spokojení, protože všechno fungovalo, i když brněnský okruh je specifický. Je to taková divná trať, kterou nemáme moc rádi. Je široká, včera hodně klouzala a byla špinavá. V úterý ráno jsme ještě dělali drobnosti na brzdách, které nás potrápily už v Imole, ale odpoledne i ve středu už bylo vše v pořádku. Pracovali jsme na nastavení vozu a udělali jsme důležitý krok vpřed."
Erik Janiš, jezdec: "Testování v Brně proběhlo celkem v pořádku. První den dopoledne jsme se ještě trochu potýkali s brzdami, ale problémy se podařilo definitivně odstranit. Snad už to máme za sebou. Úterý bylo z našeho pohledu docela dobré. Protože jsme však neujeli tolik kol, povedlo se nám ušetřit jednu novou sadu pneumatik, kterou jsme chtěli využít ve středu. Dopoledne, kdy byla trať rychlejší, jsem ale měl trochu smůlu. Když jsem vyjel na nové sadě, vyvěsili maršálové ve druhém kole červenou vlajku. Tak jsem obul další nové gumy a situace se opakovala: ve druhém kole opět červená vlajka. Neměl jsem tak šanci zajet opravdu rychlý čas. Odpoledne jsme s Filipem jezdili každý s úplně odlišným nastavením a soustředili jsme se na vývoj. S inženýrem jsme vyzkoušeli spoustu věcí a myslím si, že se nám povedlo najít dobré nastavení jak pro kvalifikaci, tak pro závod."
Filip Salaquarda, jezdec: "Jak už bylo řečeno, v úterý dopoledne jsme ještě ladili brzdy, ale druhý den odpoledne jsme zrychlili a udělali velký kus práce. Stále nám na úplnou špičku schází nějakých sedm desetinek, ale pevně věřím, že při příštích testech zase něco umažeme, ačkoliv Hungaroring pro mě bude úplně novou tratí, protože jsem tam ještě nikdy nejel. Jsou to ale stále jen testy a my děláme vše pro to, abychom byli co nejlépe připraveni na první závod."
Poslední oficiální testy před startem nové sezony IFM se uskuteční už příští týden (27. a 28. dubna) na maďarském Hungaroringu.