Kristensen zahájil svou poslední sezonu v DTM vítězstvím

DTM – Hockenheim, závod
Jubilejní stý závod v novodobé historii DTM vyhrál Tom Kristensen, jenž v pátek oznámil svůj úmysl se letos s německým šampionátem rozloučit. K vítězství mu v závěru pomohla především smůla suverénního lídra závodu Mattiase Ekströma. Český zástupce Tomáš Kostka dojel na 11. místě jako nejlepší z pilotů na dva roky starých vozech.
Závod, jenž byl bohatý na incidenty všeho druhu, vyzněl daleko lépe pro automobilku Audi. Mercedes nedokázal vylepšit svou nepřívětivou bilanci z kvalifikace, ba co více problémy jej stíhaly i nadále.
Na roštu zaspal Martin Tomczyk, ostatní favorité z prvních řad vystartovali bez problémů. Kostka zkusil své štěstí na vnitřní straně dráhy, v první zatáčce ale dostal ránu od jednoho ze soupeřů a skončil v hodinách.
Ve vlásence nedobrzdil Gary Paffett a sestřelil Alexandra Prémata. Pro oba to znamenalo konec závodu. Ještě než však byl Paffett nucen odstavit svůj mercedes před tribunou svého zaměstnavatele, přišel v plné rychlosti o kryt motoru, který dopadl na vůz Ralfa Schumachera a poškodil mu střechu a čelní sklo.
Bývalý pilot formule 1 byl nucen čekat téměř celé kolo v garáži, dokud mechanici jeho vůz nedají dohromady. Za to, že ztráta nebyla ještě větší, mohl vděčit výjezdu safety caru, který si vyžádalo odklízení trosek z dráhy.
Zbytky Paffettova stroje, zaseknuté v masce vozu, s sebou vozila i Sussie Stoddart. S poškozeným autem se jen těžko bránila atakům soupeřů a po další kolizi s Katherine Legge nakonec ve 22. kole odstoupila.
S následky tvrdých kontaktů z úvodního kola se potýkal i Jamie Green a Bruno Spengler. Kanaďan, na kterého Mercedes hodně sázel, se po startu z chvostu startovního pole dokázal propracovat až na pátou příčku. Ve 24. kole však musel vzdát s poškozeným zavěšením pravého zadního kola.
Ekström si po restartu ohlídal svoji vedoucí pozici a vodil zbylé pole po většinu závodu s dostatečným odstupem za svým audi. Dvě kola před koncem jej však postihl defekt levé zadní pneumatiky a pomalou jízdou do boxů a výměnou kola ztratil šest pozic.
Nabídnuté vítězství neodmítl Kristensen, jehož celých 39. kol těsně sledoval úřadující mistr Timo Scheider. Pro třetí místo si dojel Oliver Jarvis.
Aktuální specifikaci Mercedesu předjely i dva loňské vozy Audi a nejlepším pilotem s trojcípou hvězdou byl až pátý Paul Di Resta.
p.
|
Jezdec | Tým |
Čas/Ztráta
|
1.
|
![]() |
Audi Sport Team Abt |
1:05:35.819
|
2.
|
![]() |
Audi Sport Team Abt |
+0.353
|
3.
|
![]() |
Audi Sport Team Phoenix |
+4.450
|
4.
|
![]() |
Audi Sport Team Rosberg |
+10.840
|
5.
|
![]() |
AMG Mercedes |
+21.832
|
6.
|
![]() |
GQ AMG Mercedes |
+24.977
|
7.
|
![]() |
Audi Sport Team Abt Sportsline |
+36.730
|
8.
|
![]() |
Junge Sterne AMG Mercedes |
+46.347
|
9.
|
![]() |
TRILUX AMG Mercedes |
+55.699
|
10.
|
![]() |
stern AMG Mercedes C-Klasse |
+1:00.978
|
11.
|
![]() |
KOLLES Futurecom-BRT |
+1:15.339
|
12.
|
![]() |
Audi Sport Team Abt Lady Power |
+1:20.882
|
13.
|
![]() |
KOLLES Futurecom-TME |
+1:23.774
|
14.
|
![]() |
KOLLES Futurecom-TME |
+1:35.921
|