Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Pravidlo týkající zpomalovacího vozu bylo změněno

Pravidlo týkající zpomalovacího vozu bylo změněno

A to s okamžitou platností počínaje GP Evropy.

Před Grand Prix  Evropy vstoupilo v platnost nové pravidlo. Závod se odehrál plně v režii Michaela Schumachera, ale také bez nutnosti povolat na trať zpomalovací vůz.
 
Co se stalo? V Monaku mohli někteří jezdci jet plnou rychlostí a to i navzdory tomu, že na trať vyjel zpomalovací vůz. Safety car se totiž zařadil před závodníka jedoucího momentálně na prvním místě.
 
Nové pravidlo říká, že v okamžiku, kdy se zpráva ´Safety Car na trati´ objeví na monitorech, dojde k uzavření výjezdu z boxové uličky pro všechna auta kromě těch, která zajela do boxů ještě předtím, než došlo k oznámení zprávy. Výjezd z boxové uličky zůstane uzavřen do okamžiku, než se všechny vozy srovnají za zpomalovacím vozem.
 
Vedoucí jezdec musí nově zpomalit ihned poté, co se objeví zpráva ´Safety Car na trati´ a počkat, až se před něj zpomalovací vůz zařadí.
 
Zajetí zpomalovacího vozu do boxů jedno kolo předem nebude nadále signalizováno. To by mělo zabránit zahřívání pneumatik a brzd, které způsobilo kolizi mezi Michaelem Schumacherem a Juanem Pablem Montoyou v Monaku.