Martin Tomczyk po dvou letech konečně na pole position

DTM, Nürburgring - kvalifikace
Jsou tomu už dva roky, co se Martin Tomczyk naposledy postavil na první pozici startovního roštu DTM, dnes se mu na Nürburgringu podařilo dlouhou šňůru neúspěšných pokusů přetrhnout.
Němec prokázal svou rychlost už ve volném tréninku, kde byl rovněž nejrychlejší, v dnešním superpolu pak dokázal být o dvě desetiny sekundy rychlejší než druhý Bruno Spengler.
Kanaďan dnes zachraňoval čest Mercedesu, jako jediný se s aktuální specifikací dokázal probojovat až do závěrečného superpolu a byť to v úvodních fázích nevypadalo kdovíjak růžově, nakonec se dokázal dostat do první řady.
Do té druhé se kvalifikovali Mattias Ekström a Timo Scheider, dva šampioni DTM s dalšími aktuálními vozy Audi.
Nejlepším jezdcem s rok starým vozem byl na pátém místě Oliver Jarvis, který tak znovu prokázal své kvality a řekl si o sedačku v aktuálním voze pro příští rok.
Šestý skončil Paul di Resta. Ještě v samotném závěru třetí části kvalifikace se zdálo, že bude z elitní osmičky nejpomalejší, nakonec ale ještě dokázal překonas Markuse Winkelhocka a Toma Kristensena, kteří se postaví do čtvrté řady.
Elitní desítku uzavírají Mike Rockenfeller a Maro Engel. Ten je pouze třetím pilotem Mercedesu v první desítce, což jen podtrhuje rozložení sil na Nürburgringu.
Až jedenáctý je s dalším Mercedesem specifikace 2009 Jamie Green, ještě větším zklamáním ale skončila dnešní kvalifikace pro Garyho Paffetta. Lídr průběžného pořadí totiž po problémech s motorem nepostoupil ani z první části.
Na startovním roštu se tak postaví až na šestnácté místo vedle Ralfa Schumachera. Ten byl z jezdců s aktuálními Mercedesy tradičně nejpomalejší.
Jediný česká zástupce ve startovním poli, Tomáš Kostka, dnes skončil poslední, dvacátý. Zaostal i za svými týmovými kolegy s dva roky starými Audi, Christianem Bakkerudem a Johannese Seidlitzem. Kostku ale stejně jako na Oscherslebenu trápí slabá mapa motoru.
p.
|
Jezdec | Q1 | Q2 | Q3 | SP |
1.
|
![]() |
1:23.783
|
1:23.825
|
1:23.548
|
1:23.489
|
2.
|
![]() |
1:24.034
|
1:24.181
|
1:23.728
|
1:23.684
|
3.
|
![]() |
1:23.009
|
1:23.614
|
1:23.581
|
1:23.758
|
4.
|
![]() |
1:24.079
|
1:23.807
|
1:23.756
|
1:24.183
|
5.
|
![]() |
1:24.450
|
1:24.211
|
1:23.848
|
|
6.
|
![]() |
1:24.026
|
1:24.082
|
1:23.850
|
|
7.
|
![]() |
1:24.275
|
1:24.047
|
1:23.938
|
|
8.
|
![]() |
1:24.064
|
1:24.032
|
1:23.965
|
|
9.
|
![]() |
1:24.459
|
1:24.324
|
|
|
10.
|
![]() |
1:24.303
|
1:24.374
|
|
|
11.
|
![]() |
1:24.271
|
1:24.574
|
|
|
12.
|
![]() |
1:24.375
|
1:24.578
|
|
|
13.
|
![]() |
1:24.533
|
1:24.637
|
|
|
14.
|
![]() |
1:24.466
|
1:24.755
|
|
|
15.
|
![]() |
1:24.548
|
|
|
|
16.
|
![]() |
1:24.650
|
|
|
|
17.
|
![]() |
1:25.207
|
|
|
|
18.
|
![]() |
1:25.346
|
|
|
|
19.
|
![]() |
1:25.460
|
|
|
|
20.
|
![]() |
1:25.578
|
|
|
|
Q1 - 1. část kvalifikace (nastoupí všech 20 jezdců, 6 nejpomalejších nepostupuje dál)
Q2 - 2. část kvalifikace (nastoupí 15 nejrychlejších jezdců z Q1, 6 nejpomalejších nepostupuje dál)
Q3 - 3. část kvalifikace (nastoupí 8 nejrychlejších jezdců z Q2, 4 nejpomalejší nepostupují dál)
SP - superpole (nejrychlejší čtyři jezdci z Q3 nastupují v opačném pořadí, každý má k dispozici jedno ostré kolo)