Novinky

  • 27.12.2024 Good Ferrari Sainzovi darovalo SF-75, ve kterém zvítězil na Silverstonu

  • 11.12.2024 Bad Mick Schumacher na konci roku opustí roli rezervního jezdce týmu Mercedes

  • 11.12.2024 Neutral 33letý Daniel Juncadella bude simulátorovým jezdcem týmu Aston Martin

Facebook Instagram

Se sprinty se Antonín Charouz rozloučil vítězstvím

Se sprinty se Antonín Charouz rozloučil vítězstvím

Podzimní cena Masarykova okruhu v Brně.

Poslední sprint sezony MMČR Divize 4, který se jel v neděli 20. září v rámci Podzimní ceny Masarykova okruhu, se nesl v duchu loučení Antonína Charouze s aktivní závodnickou kariérou. Pražský jezdec totiž v Brně absolvoval poslední sprint své bohaté a úspěšné kariéry. A nutno podotknout, že šlo o loučení velkolepé. Antonín Charouz a Václav Nimč vybojovali pro Sauto.cz Racing Team vítězný double.

Dramatickou podívanou nabídla už dopolední kvalifikace, která probíhala takřka v ideálních podmínkách za slunečného počasí a při teplotě pohybující se těsně pod 20°C. Napínavou bitvu o pole position svedli závodničtí matadoři ve službách Sauto.cz Racing Teamu. Časem 1:54,066 min se v čele průběžného hodnocení nejprve usadil Václav Nimč, třináct minut před koncem ale kontroval Antonín Charouz. Čtyřicetinásobný šampión svého stájového kolegu překonal o téměř 0,8 sekundy (1:53,294 min) a poskočil na první pozici. Nimč se ještě pokusil zvrátit vývoj na svou stranu, svůj čas vylepšil (1:53,946 min), ale ani to na Charouze nestačilo.

Antonín Charouz tak se svým vozem Mercedes-Benz C-Klasse AMG DTM vyrážel do sprintu, který měl být podle jezdcova prohlášení posledním v jeho závodnické kariéře, z prvního místa následovaný týmovým kolegou Václavem Nimčem. Konkurenčním vozům Audi A4 DTM patřila druhá řada startovního roštu, když jejich jezdci v kvalifikaci zaostali za vítězným Charouzem o více než jednu sekundu.

Také odpoledne se závodilo za ideálního počasí charakteristického pro babí léto. Teplota vzduchu se pohybovala okolo 22°C, povrch trati rozehřály sluneční paprsky a předchozí závody lehce nad čtyřicítku. Start vyšel skvěle Václavu Nimčovi, jenž se po startu z druhého místa ujal okamžitě vedení a v dalším průběhu svůj náskok neustále nepatrně zvyšoval. V posledním kole ale zvolnil a pod šachovnicovou vlajkou projel těsně za vítězným Antonínem Charouzem.

Václav Nimč: "Já jsem si to dneska nesmírně užil. Počasí bylo nádherné, auto bylo naprosto skvělé, trať v horku hezky klouzala... Vážně jsem si to moc užíval a hlídal jsem si pozici. V závěru jsem ale maličko blbnul, navíc se začal trošku přehřívat motor. Proto jsem ho mohl v posledním kole držet maximálně kolem pěti tisíc otáček a tím pádem jsem dojel na druhém místě."

Antonín Charouz: "Já jsem chtěl dnes hlavně dojet, takže jsme i v týmu byli domluvení, že pojedu trochu opatrněji, pokud bude Venca přede mnou. Kdybychom spolu závodili, mohlo by to dopadnout špatně, protože v horku to dnes v Brně dost klouzalo. Soupeři jeli tak, jak jeli. Kdyby jeli o něco rychleji, mohli nám vše zkomplikovat."

Poté, co si Antonín Charouz už při předchozím podniku v Mostě zajistil zisk titul šampióna v celkovém hodnocení Mezinárodního mistrovství České republiky Divize 4, vítězstvím v Brně definitivně ztvrdil také svou mistrovskou korunovaci v Mistrovství ČR Divize 4 sprint nad 3500 ccm. Sauto.cz Racing Team se v šesti sprintech Divize 4, které se letos odjely, radoval celkem pětkrát z vítězství.

Výsledky Podzimní ceny Brna 2009 - Sprint nad 2000 ccm (10 kol):

 1.  Antonín Charouz (CZE)  Mercedes-Benz C-Klasse DTM  19:34,025 min
 2.  Václav Nimč (CZE)  Mercedes-Benz C-Klasse DTM  + 0,463 s
 3.  Jan Daniš (SVK)  Audi A4 DTM  + 2,629 s
 4.  Eduard Kamm (SUI)  Audi A4 DTM  + 5,088 s
 5.  Alex Talkanitsa (AUT)  Corvette C5R  + 59,440 s
 6.  Miro Konopka (SVK)  Saleen S7  + 1:08,144 min

Konečné pořadí MČR v závodech automobilů na okruzích - sprint třída D4 nad 3500 (neoficiálně):

 1.  Antonín Charouz  50 bodů
 2.  Milan Urban  21
 3.  Václav Nimč  17,5
 4.  Milan Maděryč  7,5
   Antonín Herbeck  7,5
 6.  Jaromír Jirgala  6