Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Formule 1 by se měla více zaměřit na internet

Formule 1 by se měla více zaměřit na internet

Podle mnohých F1 nevyužívá potenciál nových médií.

Výkonný ředitel Mercedesu Nick Fry se přidal k hlasům volajících po větším zapojení formule 1 do nových médií a internetu, do kterého tento sport proniká příliš pomalu a nevyužívá jeho potenciál.

Téma bylo jedním z hlavních bodů na setkání Motorsport Business Forum konaném v Monaku. Gerad Lopez, jehož společnost momentálně usiluje o převzetí týmu Renault, řekl, že současné zaměření pouze na TV vysílání je zastaralým konceptem. Fry se následně přidal k Lopezovým postřehům a řekl, že formule 1 musí vinit sama sebe za opomíjení potenciálu internetu.

"Myslím, že nařčení, že jsme ohledně nových médií trochu zaspali je korektní - mohli jsme udělat mnohem víc," řekl Fry. "Ale mohli jste si, myslím, již všimnout, že v FOM (Formula One Management) momentálně pracují na věcech, které doufejme spatří světlo světa během následujícího roku a které doufejme tuto věc alespoň částečně napraví. Ano, je to pomalé, ale není to ztracené a myslím, že věci jsou v pohybu.

Je poněkud staromódní myslet si, že dávat lidem více přes internet znamená, že budou méně 'konzumovat' jiné zdroje. Ve skutečnosti mladí spotřebitelé a fanoušci dělají dokonce obojí - nesníží konzumaci něčeho, protože jim dáváte více v jiné oblasti. Dělají obojí, možná i zároveň."

Fry dále tvrdí, že na posunu směrem k novým médiím vydělají všichni ve formuli 1 a měli by proto spolupracovat.

"Jsme všichni na stejné loni," řekl. "Myslím, že obchodní model, kteří všichni máme je velmi podobný. Musíme posílit F1. Když posílíme F1, bude to dobré pro FOM, bude to dobré pro televizní společnosti, dobré pro lidi v byznysu, dobré pro týmy. To je velmi důležité, protože v minulosti jsme takto vytyčený cíl neměli. To je něco, co se v posledních 18 měsících celkem dramaticky změnilo.

Faktem je, že musíme pozvednout náš sport, protože naši konkurenti už to udělali. Z bezvýznamného kriketu se stal konkurent pro F1. Není to hlavní konkurent, ale je to příklad toho, jak lidé zvedli svůj sport nahoru."