Ve druhém tréninku kralovalo Ferrari
Velká cena Monaka – 2. trénink
Dvě a půl hodiny po skončení úvodních tréninkových jízd se v ulicích Monte Carla uskutečnil druhý volný trénink. Zatímco teplota vzduchu měla před jeho startem 21 stupňů, teplota asfaltu 50 stupňů.
V prvním volném tréninku postihla smůla domácího Leclerka. Pilot Ferrari totiž odjel kvůli problémům s převodovkou pouhá čtyři kola. Před startem druhého volného tréninku ale Ferrari oznámilo, že Monačanův vůz je připraven vrátit se zpět do akce.
Ještě předtím než trénink odstartoval, se začaly na konci boxové uličky řadit první vozy. Krátce po začátku tréninku jsme již mohli vidět na dráze všechny jezdce. Devatenáct z dvaceti pilotů zvolili pro začátek tréninku střední směs pneumatik. Pouze Sainz nasadil tvrdou specifikaci gum.
Netrvalo dlouho a jezdci dokončovali svá první měřená kola. Po pěti minutách už měl na kontě měřený čas každý. Vedl Sainz před Norrisem a Bottasem. První dva muži průběžného pořadí začali vlažně. Zatímco Hamiltonovi patřilo po prvním pokusu předposlední devatenácté místo, Verstappen byl poslední.
Verstappen ale nezůstal na chvostu dlouho. Brzy totiž zajel čas 1:13,961 a posunul se na první pozici. To ale nebyla jediná změna v nejlepší trojici. Zatímco na druhé místo povyskočil Verstappenův týmový kolega a zároveň vítěz prvního volného tréninku Pérez, třetí byl Leclerc. Sainz se propadl na deváté místo. Krátce poté jsme ho mohli vidět mimo trať, když nedobrzdil do šikany za tunelem.
I Hamilton ale začal vystrkovat růžky. Posunul se totiž na druhé místo. Daleko více ale upoutala skutečnost, že jeho zajetý čas byl na tisícinu shodný s výkonem Verstappena. Oba zajeli čas 1:13,499. Jelikož ale Verstappen zaznamenal toto kolo dříve, udržel si první příčku. Brzy ale oba zrychlili a mezera mezi nimi se zvětšila. Na první místo se dostal Hamilton, který vedl před Verstappenem o 469 tisícin sekundy.
Verstappena brzy přeskočil také Bottas, který se posunul na druhé místo. Verstappen ale o pár sekund později také zrychlil a byl znovu druhý. Polepšil si i Hamilton, který vedl s časem 1:12,569.
Čtyřicet minut před koncem o sobě dal vědět také Sainz. Španěl se byl schopen na tvrdé směsi pneumatik posunout před Verstappena na druhou příčku. Za Hamiltonem zaostal o 180 tisícin sekundy.
Horkou chvilku zažil Cunoda. Japonec v šestnácté zatáčce kolidoval se zdí. Vzápětí ho jeho tým povolal do boxů.
Krátce před koncem první poloviny tréninku začali jezdci přezouvat na měkkou směs pneumatik. Jako první sáhli po červeně značené sadě Bottas, Giovinazzi, Räikkönen, Gasly, Latifi, Russell, Ocon, Schumacher a Mazepin. Bottas se krátce poté posunul na druhé místo za svého kolegu Hamiltona. Na něj ztrácel 142 tisícin sekundy.
Do problémů se dostal Latifi. Kanaďan byl příliš rychlý ve vlásence u Grand Hotelu. Podařilo se mu sice dobrzdit a ke kontaktu se zdí nedošlo, jelikož ale na okamžik zůstal stát na trati, zavlály žluté vlajky. Pilot Williamsu se ale byl schopen znovu rozjet a pokračovat.
Bottas mezitím znovu zrychlil a o 173 tisícin sekundy pokořil Hamiltona, který se tak propadl na druhé místo. Svou chvíli slávy si užil i Giovinazzi. Ital zajel třetí nejrychlejší čas a zařadil se za oba piloty Mercedesu. Tou dobou již měli nazutou měkkou směs téměř všichni.
Vettel musel zhruba v polovině tréninku zvolnit. Do vysílačky hlásil, že mu cosi padlo do oka. Sainz s Verstappenem zažívali mnohem příjemnější chvíle. Zatímco Sainz se dostal na první místo, Verstappen na druhé.
Účinkování ve druhém volném tréninku mezitím skončilo pro Cunodu. AlphaTauri uvedlo, že se po kontaktu se zdí z úvodu na trať už nevydá. Vettela i nadále trápilo oko a postěžoval si, že téměř krvácí. V jízdě ale byl schopen pokračovat.
Leclerc se posunul na třetí místo za Sainze a Verstappena. Tam ale nezůstal dlouho. Hamilton si totiž připsal druhý nejrychlejší čas. Norris měl potíže a v patnácté zatáčce vycestoval ven z dráhy.
Osmnáct minut před koncem byl ale Leclerc v nejlepší trojici zpátky. A tentokrát dokonce na první příčce. Monačan zajel čas 1:18,684 a o 112 tisícin sekundy překonal svého kolegu Sainze. Ferrari tak v tu chvíli figurovalo na prvních dvou místech.
V závěru tréninku již k mnoha časovým zlepšením nedocházelo. Osm minut před koncem se ale dostal do centra pozornosti Schumacher, ovšem ne způsobem, jakým by si přál. Němec totiž ztratil ve třetí zatáčce kontrolu nad svým vozem, opřel se do zdi a přivodil si defekt pneumatiky. Svůj vůz se sice zprvu snažil dovézt do boxů k mechanikům, nakonec ho ale odstavil v únikové zóně za šikanou za tunelem. Původně sice byly vyvěšeny pouze žluté vlajky, čtyři a půl minuty před koncem byl ale trénink pozastaven a k restartu již nedošlo.
Nejlépe tak dopadl druhý trénink pro domácího Leclerka. Ten si tím pádem spravil chuť poté, co v prvním volném tréninku odjel kvůli problémům s převodovkou pouhá čtyři kola. Druhý skončil Leclerkův týmový kolega Sainz. U Ferrari tak může po čtvrtku panovat spokojenost. Třetí pozici obsadil Hamilton a čtvrtou Verstappen.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Charles Leclerc | Ferrari | Ferrari | 1:11,684 | 30 | |
2. | Carlos Sainz | Ferrari | Ferrari | 1:11,796 | + 0.112 | 32 |
3. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:12,074 | + 0.390 | 28 |
4. | Max Verstappen | Red Bull | Honda | 1:12,081 | + 0.397 | 27 |
5. | Valtteri Bottas | Mercedes | Mercedes | 1:12,107 | + 0.423 | 32 |
6. | Lando Norris | McLaren | Mercedes | 1:12,379 | + 0.695 | 24 |
7. | Pierre Gasly | AlphaTauri | Honda | 1:12,498 | + 0.814 | 28 |
8. | Sergio Pérez | Red Bull | Honda | 1:12,708 | + 1.024 | 24 |
9. | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo | Ferrari | 1:12,746 | + 1.062 | 28 |
10. | Sebastian Vettel | Aston Martin | Mercedes | 1:12,982 | + 1.298 | 26 |
11. | Kimi Räikkönen | Alfa Romeo | Ferrari | 1:13,065 | + 1.381 | 31 |
12. | Fernando Alonso | Alpine | Renault | 1:13,175 | + 1.491 | 27 |
13. | Lance Stroll | Aston Martin | Mercedes | 1:13,195 | + 1.511 | 26 |
14. | Esteban Ocon | Alpine | Renault | 1:13,199 | + 1.515 | 28 |
15. | Daniel Ricciardo | McLaren | Mercedes | 1:13,257 | + 1.573 | 26 |
16. | George Russell | Williams | Mercedes | 1:13,509 | + 1.825 | 32 |
17. | Nicholas Latifi | Williams | Mercedes | 1:13,593 | + 1.909 | 31 |
18. | Nikita Mazepin | Haas | Ferrari | 1:14,407 | + 2.723 | 26 |
19. | Mick Schumacher | Haas | Ferrari | 1:14,416 | + 2.732 | 25 |
20. | Juki Cunoda | AlphaTauri | Honda | 1:14,829 | + 3.145 | 11 |
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Ferrari