V promáčeném druhém tréninku nejrychleji Hamilton
Velká cena Austrálie - 2. trénink
Vozy McLaren opanovaly vrchol tabulky druhého pátečního tréninku na Velkou cenu Austrálie, který byl do značné míry ovlivněn deštěm.
Již pět minut před startem tréninku začalo na trati lehce mrholit, regulérní déšť se nad Melbourne spustil s výjezdem prvních vozů k instalačním kolům.
Po dvaceti minutách klidu déšť ustal a monoposty se vrátily opět na trať, suchá trať jim však vydržela pouhých patnáct minut.
Prvním, kdo začal udávat tempo, byl Nico Rosberg za volantem Mercedesu, brzy se přes něj přehnal jak Jenson Button, tak druhý mclaren Lewise Hamiltona.
Nové kapky deště však dalšímu boji na čele zamezily a monoposty se vrátily zpět do boxů. Jediným jezdcem na trati zůstal Jaime Alguersuari, později však zažil perné chvilky v poslední zatáčce okruhu a i on se vrátil do boxu.
Do konce tréninku zbývalo pouhých deset minut, jakmile trať dostatečně vyschla. Nahoru ve výsledkové listině poskočili Mark Webber a Michael Schumacher.
I Sebastian Vettel měl rozjeté rychlé kolo, v zatáčce č. 6 však vyjel levými koly na trávník a roztočil svůj monopost. Celkově tak německý pilot obsadil až 16. příčku.
Další jezdci z první desítky, Vitalij Petrov, Sebastien Buemi, Adrian Sutil, Vitantonio Liuzzi, Rubens Barrichello i Nico Rosberg, zajeli své časy v první suché fázi tréninku.
Vozy Ferrari promeškaly nejlepší podmínky na suché trati a zakončily den na 15., respektive 17., pozici ve výsledkové listině.
Nováčkovské týmy opět prožívaly perné chvíle. Timo Glock vynechal většinu tréninku z důvodu úniku oleje, než byl jeho vůz opraven, a následně odjel pouhých devět měřených okruhů. Jeho týmový kolega u Virginu Lucas di Grassi na tom však lépe nebyl, odjel pouze instalační kola a v boxech strávil celý trénink kvůli problému s telemetrií.
Karun Chandhok svůj HRT odstavil doslova po pár metrech, když ztratil kontrolu nad svým monopostem kvůli pravděpodobnému selhání převodovky. Jeho týmový kolega Bruno Senna vůbec do druhého tréninku nevyjel, jeho vůz trápil problém s tlakem paliva.
Lépe se vedlo týmu Lotus, Heikki Kovalainen i Jarno Trulli zajeli slušnou porci kol a byli nejlepší z nováčků, Kovalainen dokonce pokořil vůz Toro Rosso Jaimeho Alguersuariho. Trulli zakončil 20., ale postěžoval si na problém s motorem.
p.
|
Jezdec | Tým | Čas | Odstup | Kol |
1.
|
L.Hamilton | McLaren |
1:25.801
|
|
13
|
2.
|
J.Button | McLaren |
1:26.076
|
+ 0.275
|
16
|
3.
|
M.Webber | Red Bull |
1:26.248
|
+ 0.447
|
22
|
4.
|
M.Schumacher | Mercedes |
1:26.511
|
+ 0.710
|
16
|
5.
|
V.Petrov | Renault |
1:26.732
|
+ 0.931
|
26
|
6.
|
S.Buemi | Toro Rosso |
1:26.832
|
+ 1.031
|
29
|
7.
|
A.Sutil | Force India |
1:26.834
|
+ 1.033
|
22
|
8.
|
V.Liuzzi | Force India |
1:26.835
|
+ 1.034
|
17
|
9.
|
R.Barrichello | Williams |
1:26.904
|
+ 1.103
|
25
|
10.
|
N.Rosberg | Mercedes |
1:26.956
|
+ 1.155
|
22
|
11.
|
R.Kubica | Renault |
1:27.108
|
+ 1.307
|
28
|
12.
|
P.de la Rosa | Sauber |
1:27.108
|
+ 1.307
|
25
|
13.
|
K.Kobajaši | Sauber |
1:27.455
|
+ 1.654
|
23
|
14.
|
N.Hülkenberg | Williams |
1:27.545
|
+ 1.744
|
25
|
15.
|
F.Alonso | Ferrari |
1:29.025
|
+ 3.224
|
20
|
16.
|
S.Vettel | Red Bull |
1:29.134
|
+ 3.333
|
19
|
17.
|
F.Massa | Ferrari |
1:29.591
|
+ 3.790
|
21
|
18.
|
H.Kovalainen | Lotus |
1:29.860
|
+ 4.059
|
15
|
19.
|
J.Alguersuari | Toro Rosso |
1:30.510
|
+ 4.709
|
43
|
20.
|
J.Trulli | Lotus |
1:30.695
|
+ 4.894
|
17
|
21.
|
T.Glock | Virgin |
1:32.117
|
+ 6.316
|
9
|
22.
|
L.di Grassi | Virgin |
žádný čas
|
|
2
|
23.
|
K.Chandhok | HRT |
žádný čas
|
|
1
|
24.
|
B.Senna | HRT |
žádný čas
|
|
|