Hispania Racing ukončil spolupráci s Dallarou
Italský výrobce postavil týmu vůz, ale dál už jej nevyvíjel.
Španělský tým HRT ukončil spolupráci s italským výrobcem závodních vozů Dallara, který stojí za návrhem a konstrukcí jeho prvního monopostu pro Mistrovství světa Formule 1.
Mezi Hispanií a Dallarou se objevily jisté nesrovnalosti. Zatímco před sezónou přicházely zprávy o tom, že HRT neplatí včas, na Dallaru se snesla vlna kritiky za slabou konkurenceschopnost vozu a také skutečnost, že jej od začátku sezóny už nijak nevyvíjela.
Šéf HRT, Colin Kolles, v Monaku řekl, že tým se poohlíží po jiné alternativě pro své technické potřeby pro sezónu 2011 a dnes ráno bylo oficiálně oznámeno, že Hispania Racing a Dallara Automobili ukončují svou spolupráci.
"HRT F1 Team, Hispania Racing, a italský výrobce šasi Dallara Automobili S.p.A se společně dohodly nepokračovat ve své spolupráci," uvádí se v prohlášení týmu. "Rozhodnutí přichází po jednáních ohledně budoucnosti spolupráce vedených během posledních měsíců."
HRT ve svém prohlášení dále poděkovalo Dallaře za dosud odvedenou práci, za velkou a úspěšnou snahu zkonstruovat vozy včas pro Velkou cenu Bahrajnu, úvodní podnik letošní sezóny, zároveň ale vyjádřilo svou nespokojenost s jejich nedostatečným vývojem, kvůli čemuž byly v dosavadním průběhu letošní sezóny monoposty HRT pravidelně nejpomalejší ve startovním poli.
"Oba partneři mají za sebou náročný start do sezóny 2010 Mistrovství světa Formule 1, kdy všichni v Dallara Automobili S.p.A pracovali extrémně tvrdě v boji proti času, aby byli připraveni na úvodní závod sezóny na okruhu Bahrain International Circuit.
Jejich neúnavné a odhodlané úsilí se vyplatilo, když HRT F1 Team, Hispania Racing, nastoupil na startovní rošt Gulf Air Velké ceny Bahrajnu FOrmule 1 2010, připraven vyrazit.
Smršť předsezónní aktivity u italského výrobce šasi Dallary Automobili umožnila týmu, dříve známeho jako Campos Meta 1, ještě před jejím odkoupením Josem Ramonem Carabantem v únoru 2010, stihnout svůj těsný termín. Od svého prvního závodu HRT F1 Team, Hispania Racing, odjel šest podniků Mistrovství světa Formule 1 2010 i navzdory faktu, že za celou dobu už Dallara nijak šasi dále nevyvinula.
Spolupráce, mnohými považována za nemožný úkol, vyústila ve vytvoření motorem Cosworth V8 poháněného šasi pro Mistrovství světa Formule 1 2010, označeného F110, co byl vůbec první vůz vyrobený v barvách týmu HRT F1, Hispania Racing.
Po odjetí šesti podniků Mistrovství světa Formule 1 2010 se HRT F1 Team, Hispania Racing, a Dallara Automobili S.p.A shodly na tom, že to, čeho za tak krátký časový úsek dosáhly, bylo víc, než co mohlo být rozumně očekáváno.
Obě strany si navzájem přejí hodně štěstí ve svém budoucím snažení."