Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Problémem Sauberu je motor Ferrari

Problémem Sauberu je motor Ferrari

Otevřeně to potvrdil traťový šéf Giampaolo Dallara.

Traťový šéf Sauberu otevřeně obvinil Ferrari, že švýcarskému týmu pokazilo sezónu 2014. Švýcarský tým, který ještě donedávna patřil mezi nejlepší týmy středu pole, letos ještě ani jednou nebodoval.

Vyhlášení Giampaola Dall'Ary přichází krátce poté, co Monisha Kaltenborn odmítla označit dodavatele pohonných jednotek za hlavního viníka jejich špatných výsledků, ale připustila, že nedostatek výkonu je jedním z největších problémů. Dall'Ara to ale vidí jinak. Sice připouští, že monopost C33 "není nejlepším vozem" který kdy Sauber postavil, ale jeho Achillovou patou je jednoznačně nedostatek výkonu.

Minulý týden Luca Marmorini, bývalý šéf motorového oddělení Ferrari prozradil, že italský tým záměrně připravil méně výkonný, avšak kompaktnější agregát. Sauber ale o tomto nevěděl.

"První pohonnou jednotku nám poslali velmi pozdě a bez některých důležitých informací", stěžoval si Dall'Ara redaktorovi Auto Motor und Sport. "Na první testy jsme cestovali s tím, že potřebujeme pochopit novou pohonnou jednotku a vyřešit problémy se spolehlivostí. Bohužel velkým zklamáním byla naše rychlost. Čísla nám ale jasně ukázali, v čem zaostáváme za konkurencí. Problémem byla nízká maximální rychlost.

Například na Hockenheimu jsme si všimli, že v rychlých zatáčkách jsme skoro stejně dobří jako Williams. Všechen čas jsme ztráceli na rovinkách a při brzdění.

Je více než jasné, že náš motor není na úrovni Mercedesu. A v této oblasti máme navzdory dobré spolupráci s Ferrari svázané ruce. Ferrari je na tom podobně, protože motor byl na začátku roku homologován."

Ferrari se rozvážou ruce až po skončení sezóny a už teď pracuje na upraveném motoru pro sezónu 2015. Podle Marca Mattiacciho se soustředí hlavně na lepší integraci motoru do šasi a Sauber asi doufá v totéž. V tuto sezónu už může doufat pouze v zisk pár bodů, díky čemuž by se dostal alespoň na 9. místo Poháru konstruktérů, před Marussii, která také používá pohonné jednotky z Maranella.