FIA si posvítí na flexibilní podlahy, v Monze zavede nové testy
Pokračuje tak snaha zamezit užívání pohyblivých komponent.
Mezinárodní automobilová federace (FIA) má v úmyslu nadále zpřísňovat zátěžové testy monopostů Formule 1 ve snaze zamezit používání flexibilních součástí.
Ještě před letní přestávkou týmy obdržely oznámení o plánovaném navýšení testovací zátěže u předních přítlačných křídel počínaje nadcházející Velkou cenou Belgie. Podle zdrojů však FIA hodlá ve svém úsilí pokračovat a pozornosti se dostane zejména podlahám vozů.
Již nějakou dobu se totiž spekuluje o tom, že posouvání předního přítlačného křídla vozů Red Bull a Ferrari blíže k vozovce nemá na svědomí samotné křídlo, nýbrž důmyslné řešení podlahy vozu.
V dokumentu zaslaném týmům, Charlie Whiting uvádí, že FIA v Monze plánuje zavést další dodatečné testy zaměřené na přední část podlahy monopostů. Nezmínil zatím, o jaké konkrétní testy půjde, pouze oblasti, ve kterých se bude testovat.
Mimo to se uvádí, že FIA má v úmyslu zrevidovat pravidla ohledně dřevěné desky (tzv. skid block) na spodní části monopostu, aby se zajistilo, že spoje v této oblasti nedovolují žádný stupeň volnosti, který by mohl napomáhat ohybu podlahy.
Počínaje Velkou cenou Itálie bude muset být tato deska tvořena nejvýše dvěma díly a žádný z těchto dílů nesmí být kratší než jeden metr. Má se za to, že týmy v současnosti užívají rozdělení této komponenty hned na několik sekcí. Od závodu v Monze navíc musejí být všechny spoje, ložiska a jakékoli další členěné komponenty monopostu pevně fixovány.