GT1 – Enge na Nürburgringu vítězí v kvalifikačním závodě
Triumfu dosáhl i přes poškození vozu soupeřem v první zatáčce!
Sobotní program odstartovala v ranních hodinách kvalifikace světového šampionátu vozů GT1. Tomáš Enge s Darrenem Turnerem v pátek zvítězili ve druhém volném tréninku, a tak česko-britská dvojice měla důvod k dobrým vyhlídkám. Aston Martin DBR9 týmu Young Driver AMR byl rychlý i v sobotu na suché trati, když s ním Enge s Turnerem získali senzační pole position.
Před povinnými zastávkami činil náskok vozu Aston Martin DBR9 se startovním číslem 7 pět sekund. Tým Young Driver AMR se rozhodl k pozdějšímu pit-stopu. Do vozu usedl Darren Turner, který si udržel náskok a vedl pole gétéček. Hned po ukončení limitu pro povinné zastávky se nad německým okruhem Nürburgring otevřelo nebe. Na trať se spustil hustý déšť a vzadu jedoucí posádky začaly zajíždět pro mokré pneumatiky. Vedoucí vozy ještě několik minut setrvávaly na hladkých pneumatikách, ale netrvalo dlouho a pro pneumatiky se vzorkem zajel i Turner.
Darren Turner byl na mokré trati druhý, protože posádka ve složení Bartels – Bertolini se rozhodla dokončit kvalifikační závod na hladkých pneumatikách. Tento risk však jezdcům týmu Vitaphone Racing nevyšel a se ztrátou přes jednu minutu skončili desátí. Turner se tak deset minut před koncem závodu vrátil na vedoucí pozici, kterou bezpečně držel až do cíle.
Tomáš Enge, jezdec týmu Young Driver AMR: „Start byl složitý. Odjel jsem dobře, ale v první zatáčce jsem dostal ránu. Naštěstí jsem neudělal hodiny a odjel ze zatáčky na třetím místě. V následujících dvou kolech jsem se snažil dostat zpět do vedení. To se mi povedlo a následně jsem udržoval první pozici až do povinných zastávek. Věděli jsme, že bude pršet, a tak jsme se snažili zastavit co nejpozději. Silná dešťová přeháňka však přišla až několik minut poté, co jsme byli v boxech. Darren tak musel opět do boxů a přezout na mokré pneumatiky. I na vodě jsme si vedli velmi dobře a s mým kolegou tak získali v domácím podniku našeho týmu vítězství v kvalifikační jízdě. Zítra budeme do hlavního závodu startovat z prvního místa a opět bojovat o celkové vítězství, které nám uteklo na britském okruhu Silverstone nebo v Brně.“
ČASOVÝ HARMONOGRAM:
Neděle 29/08/2010 | |
10:15-10:45 | Warm-up |
15:15-16:15 |
Hlavní závod
|
Neděle 29. srpna
14:30 Závod - LIVE