AutoGP - Jan Charouz na okruhu Navarra zabodoval
V nedělním závodě obsadil třetí místo.
Po smolném sobotní závodě si Jan Charouz v neděli spravil v nedělním závodě AutoGP ve Španělsku náladu. Po startu z deváté pozice se okamžitě prosmýkl na páté místo, následně předstihl další soupeře a až do cíle bojoval o druhou pozici. Nakonec bral body za třetí místo v cíli. Bodoval také Adrien Tambay, který skončil pátý.
Oficiální rezervní jezdec týmu Renault F1 startoval do nedělní jízdy z deváté pozice. Už v prvním kole překonal čtyři soupeře a usadil se na pátém místě, které držel dalších šest okruhů. V sedmém kole odstoupil jeden ze soupeřů jedoucích před Janem Charouzem a pilot týmu Charouz-Gravity Racing šel na čtvrtou příčku. O dvě kola později předstihl týmovou kolegyni Natachu Gachnang, byl třetí a v poslední fázi závodu svedl napínavou bitvu s Riccim o druhé místo. Tři kola před cílem šel Charouz na druhou pozici, ale v nájezdu do předposledního kola jej přibrzdila smůla. Na cílové rovince vypadla pražskému závodníkovi rychlost a Ricci se dostal před něj. I když se Jan maximálně snažil, aby soupeře v závěru překonal, nakonec projel pod šachovnicovou vlajkou jako třetí s odstupem pouhých sedmnácti tisícin sekundy od druhého Ricciho.
Adrien Tambay sobotní jízdu nedokončil, proto v neděli vyrážel až ze třinácté pozice. Francouz ale podal také výborný výkon, okamžitě po startu šel na osmou příčku a do konce závodu se dokázal posunout až na bodované páté místo. Natacha Gachnang byla klasifikována těsně za bodovanými pozicemi jako sedmá. Alexander Sims nedělní závod nedokončil.
Jan Charouz: "Nedělní závod se mi docela povedl. Vyšel mi už start, kdy jsem získal několik pozic a následně jsem v přímých soubojích překonal několik dalších soupeřů. Měl jsem i trochu štěstí, když na mě zaútočil za mnou jedoucí Alex Sims, který úplně nezvládl předjížděcí manévr. Uhnul jsem mu, takže trefil soupeře přede mnou. Na konci závodu jsem bojoval s Riccim o druhé místo. Dokázal jsem se dostat dokonce i před něj, ale v nájezdu do předposledního kola mi vypadla rychlost, na cílové rovince jsem měl neutrál a nemohl zařadit. Ricci toho využil a šel znovu přede mne. Až do konce jsem se snažil bojovat o druhou příčku, ale bohužel už nezbývalo dost času. I tak mám ale z výsledku radost."
Alexander Sims: "Start závodu se mi povedl a získal jsem několik pozic. V sedmém kole jsem se pokusil vnitřkem předjet Jana, který se mě pokusil blokovat, ale já už byl na vnitřku. Snažil jsem se mu vyhnout, ale střetl jsem se s Filippi. Bylo to od něj nešťastné, protože já už pak nemohl dělat nic. Celkově to ale byl pozitivní víkend. Dostal jsem se do dobrého tempa a hodně jsme vylepšili nastavení auta. Teď jsme připraveni na to, abychom na Monze vybojovali nějaký skvělý výsledek."
Adrien Tambay: "I když jsme byli rychlí, výsledky tomu neodpovídají. Z tohoto pohledu jsem zklamaný. Včerejší závod jsem nedokončil po kontaktu s týmovým kolegou, proto jsem dnes startoval hodně vzadu. Povedl se mi start a dařilo se i v dalším průběhu závodu. Celkově jsem ale od tohoto víkendu čekal víc."
Natacha Gachnang: "Po startu z pole position jsem se maximálně snažila, abych se udržela vpředu. Stále se ale s tímto vozem hlavně učím. Celkově to byl dobrý víkend. Poznala jsem novou trať a získala další zkušenosti v AutoGP. Snad se mi bude dařit i příští víkend na Monze."
Premiérovou sezonu AutoGP uzavřou poslední dva závody, které se jedou už příští víkend (2. a 3. října) v italské Monze.
Auto GP 2010
Auto GP je zcela novým šampionátem, který dává mladým jezdcům možnost předvést své schopnosti a talent a získat potřebné zkušenosti. Kalendář Auto GP pro sezonu 2010 tvoří šest podniků. Každý z nich čítá dva závody a všechny se konají na známých evropských okruzích. Sezonu Auto GP zahajuje podnik v Brně (Česká republika), kalendář pak pokračuje podniky v Imole (Itálie), Spa-Francorchamps (Belgie), Magny-Cours (Francie), Navaře (Španělsko) a uzavírá jej podnik v Monze (Itálie).
Pravidla Auto GP jsou nastavena tak, aby účastníci šampionátu měli vyrovnané podmínky, v rámci nichž mohou předvést své schopnosti a talent. S každým z jezdců, startujících na monopostech Auto GP s podvozky Lola a motory Zytec, spolupracuje závodní inženýr a dva mechanici. Tento tým poskytuje jezdci technickou podporu; náhradní díly centrálně dodává Auto GP. Odměnou za úspěch jsou pro účastníky šampionátu prize money v celkové výši 1.200.000 eur.
Závodní víkend Auto GP
Program závodního víkendu Auto GP je rozdělen do dvou dnů. V prvním dni jezdci absolvují dva půlhodinové volné tréninky a třicetiminutovou kvalifikaci určující pořadí na startovním roštu prvního závodu. Druhý den se konají dva závody.
První závod je vypsán na 40 – 45 minut nebo 90 km s povinnou zastávkou v boxech. Body získává podle systému 10-8-6-5-4-3-2-1 bodů prvních osm jezdců v cíli. Jeden bod je udělen jezdci, který absolvuje nejrychlejší kolo závodu.
Výsledky prvního závodu určují pořadí na startu do druhého závodu, do něhož startuje prvních osm jezdců v opačném pořadí. Druhý závod je vypsán na 30 – 35 minut nebo 70 km a boduje v něm prvních šest jezdců, kteří si rozdělují body 6-5-4-3-2-1. Zvláštní bod znovu získává jezdec s nerychlejším kolem závodu.
KALENDÁŘ AUTO GP 2010
24-25/04 | Brno | (CZE) |
22-23/05 | Imola | (ITA) |
26-27/06 | Spa-Francorchamps | (BEL) |
10-11/07 | Magny-Cours | (FRA) |
25-26/09 | Navarra | (ESP) |
02-03/10 | Monza | (ITA) |