Jan Charouz zakončil sezonu ziskem bodů za osmé místo
Barcelona - Světová serie Renault 3.5.
Závěrečný podnik Světové série Formule Renault 3.5 hostil Circuit de Catalunya u Barcelony. Jan Charouz musel ze sobotního závodu odstoupit krátce po startu, v neděli se ale na mokré trati prosadil na bodované pozice, když do cíle dojel jako osmý.
Do sobotního závodu startoval Jan Charouz z páté pozice, po kontaktu s Francouzem Vergnem ale musel na konci prvního kola zamířit s poškozeným vozem do boxu, odkud už nevyjel. Charouzův kolega z týmu P1 Motorsport Walter Grubmüller jun. dojel na patnáctém místě.
Zatímco po celý týden panovalo ve Španělsku slunečné počasí, v neděli se vyplnily předpovědi meteorologů a v Barceloně od rána pršelo. V dopolední kvalifikaci si Jan Charouz zajistil start z páté startovní řady. Závod samotný začínal za safety carem, protože na trati bylo velké množství vody. Po jeho zajetí odkroužili jezdci jen několik kol, než první z nich začali zajíždět k povinné výměně pneumatik. Jan Charouz patřil k závodníkům, kteří výměnu odkládali nejdéle. Po jejím absolvování se na trať vrátil na osmé pozici, kterou dokázal udržet až do cíle. Grubmüller byl klasifikován jako třináctý.
Jan Charouz si na své konto připsal další 3 mistrovské body a celkem jich v průběhu sezony dokázal nasbírat 16. Nejlepším umístěním oficiálního rezervního a testovacího jezdce týmu Renault F1 byla v jeho premiérové sezoně Světové série Formule Renault 3.5 dvě sedmá místa v Brně a na Hungaroringu.
Jan Charouz, jezdec týmu P1 Motorsport: "Mrzí mě, že jsme nemohli i v sobotu zúročit dobrou startovní pozici. Krátce po startu mi Vergne přejel kolo a já jsem nemohl s poškozeným vozem pokračovat dál. V neděli v Barceloně pršelo, v kvalifikaci jsem si zajistil jedenáctou startovní pozici, což nebylo špatné. V závodě jsem neudělal žádnou chybu a postupně jsem se posunoval vpřed. Trochu mi pomohli chyby soupeřů, ale předvedl jsem i předjížděcí manévr a v závěru svedl zajímavý souboj s Lancasterem. Ze zisku bodů mám radost, ale doufal jsem, že se do elitní desítky budu prosazovat pravidelně. Snad jsem ale letos ukázal, že na to mám a teď půjde o to, abychom dali vše dohromady a příští rok získané zkušenosti zúročili."
Walter Grubmüller, jezdec týmu P1 Motorsport: "Start za safety carem byl nutný, protože přes vodu, která se zvedala od vozů jedoucích před vámi, nebylo vidět skoro nic. Ani poté, co zaváděcí vůz zajel do boxů, to nebylo o moc lepší. Vůbec jsem nepoznával, kde mám své brzdné body, takže jsem ztratil několik míst. Zastávku v boxech zvládl náš tým velice dobře, což mi trochu pomohlo. Bylo to nesmírně zrádné. Sebemenší chyba znamenala výlet mimo trať. V těchto podmínkách jsem neměl žádnou šanci probojovat se na body."
Výsledky sobotního závodu najdete ZDE
Výsledky nedělního závodu najdete ZDE
Konečné pořadí Formule Renault 3.5 2010:
1. | Mikhail Aleshin | RUS | Carlin Motorsport | 138 bodů |
2. | Daniel Ricciardo | AUS | Tech 1 Racing | 136 |
3. | Esteban Guerrieri | ARG | ISR Racing | 123 |
4. | Sten Pentus | EST | Fortec Motorsport | 78 |
5. | Albert Costa | ESP | Epsilon Euscadi | 78 |
6. | Stefano Coletti | MON | Comtec Racing | 76 |
7. | Nathanael Berthon | FRA | Draco Racing | 60 |
8. | Jean Eric Vergne | FRA | Tech 1 Racing | 53 |
9. | Daniel Zampieri | ITA | Pons Racing | 51 |
10. | Brendon Hartley | NZL | Tech 1 Racing | 50 |
11. | Filip Salaquarda | CZE | ISR Racing | 44 |
12. | Nelson Panciatici | FRA | Junior Lotus Racing | 44 |
13. | Jon Lancaster | GBR | Fortec Motorsport | 39 |
14. | Anton Nebylitskyi | RUS | KMP Racing | 31 |
15. | Greg Mansell | GBR | Comtec Racing | 23 |
16. | Walter Grubmüller | AUT | P1 Motorsport | 16 |
17. | Federico Leo | ITA | Pons Racing | 16 |
18. | Jan Charouz | CZE | P1 Motorsport | 16 |
19. | Jake Rosenzweig | USA | Carlin Motorsport | 13 |
20. | Julian Leal | COL | Draco Racing | 11 |
21. | Daniil Move | RUS | Junior Lotus Team | 9 |
22. | Keisuke Kunimoto | JAP | Epsilon Euskadi | 8 |
23. | Bruno Mendez | ESP | Interwetten Racing | 5 |
24. | Victor Garcia | ESP | KMP Racing | 4 |