Antonín Charouz se loučil s kariérou
Společným vítězstvím se svými syny ukončil poslední závod.
Závěrečný závod Mezinárodního mistrovství České republiky v závodech automobilů na okruzích byl zároveň posledním závodem úspěšné kariéry Antonína Charouze. Ten v Brně startoval a zvítězil se svými syny Janem a Petrem, kteří mu dopomohli k zisku třiačtyřicátého titulu.
Předposlední říjnový víkend se v Mezinárodním mistrovství České republiky v závodech automobilů na okruzích sešli v týmu Cars.cz Charouz Racing členové závodnické rodiny Charouzových, kteří se střídali v kokpitu vozu Mercedes-Benz C-Klasse AMG DTM. Synové Jan a Petr Charouzovi podpořili svého otce Antonína v posledním závodě jeho téměř čtyřicetileté úspěšné kariéry.
Posádka ve složení Antonín Charouz, Jan Charouz, Petr Charouz, Adam Lacko získala druhé místo ve tříhodinovém vytrvalostním závodě, který se započítával do konečné klasifikace Mezinárodního mistrovství ČR v závodech automobilů na okruzích. Tímto výsledkem přispěla posádka k zisku dalšího titulu v hodnocení týmů. Antonín Charouz si vítězstvím v sesterském voze, za jehož volantem se střídal s Tomášem Kostkou, Lukasem Lichtner-Hoyerem a Adamem Lackem, zajistil celkově třiačtyřicátý titul ve své kariéře.
Celý tým Cars.cz Charouz Racing pokračoval na Masarykově okruhu v Brně také po třech odjetých hodinách. Svými stabilními výkony se oba vozy mercedes dostaly do vedení v i šestihodinovém Epilogu, které udržely až do cíle kdy si pořadí po tříhodinovce pouze prohodily. Vyhrálo startovní číslo 1 s posádkou Antonín Charouz, Jan Charouz, Petr Charouz, Adam Lacko a úspěch týmu stvrdila druhým místem posádka se startovním číslem 11 ve složení Antonín Charouz, Tomáš Kostka, Lukas Lichtner-Hoyer, Adam Lacko.
V sezóně 2010 získal tým Cars.cz Charouz Racing celkem dvacet pódiových umístění včetně deseti vítězství a stal se tak nejúspěšnějším týmem uplynulé sezóny. Vozy Mercedes-Benz C-Klasse AMG DTM nepostihly v sedmi odjetých podnicích žádné technické problémy. Tým Charouz Racing System ukázal již v deváté sezóně svého působení s vozy Mercedes-Benz specifikace DTM naprostou profesionalitu a spolehlivost.
Tým Cars.cz Charouz Racing dostal od jednoho ze svých partnerů takzvané vítězné koláčky, které sličné hostesky rozdávaly soupeřům a divákům. Mezi ně patřili také členové stáje Bohemia Racing Team, kteří před startem podezírali konkurenci z nekalosti, ale výše zmíněné pravé české koláčky rádi ochutnali. Možná právě proto jejich posádka ve složení Filip Sládečka, Jiří Janák, Edoardo Mortara, René Rast na konkurenci nestačila.
Antonín Charouz: „Celý rok jsme startovali jako tým, a tak jsme v tomto duchu chtěli letošní sezónu také zakončit. Abychom získali titul ve vytrvalostních závodech, museli jsme startovat v sestavě já, Tomáš Kostka a Lukas Lichtner-Hoyer. Před tímto závodem figuroval tým Cars.cz Charouz Racing na druhém místě, ale díky skvělé práci jsme zvítězili i zde.“
„Závod byl samozřejmě hodně těžký a musím říct, že jsme měli respekt z konkurence. Ukázalo se ale, že jsme ji nejenom stačili, ale nedali jí žádnou šanci s námi bojovat. Předem určená strategie nám vyšla a bez jediného zaváhání jsme splnili všechny naše cíle.“
„Pro mě to bylo víkend jako ze snu. Chtěl jsem svoji kariéru ukončit stylově, a tak jsem si pozval do Brna své syny. Pro Honzu nebyl tento krok šlápnutím do neznáma, i když formule je formule. U Petra musím říci, že jsme trochu riskovali, protože nikdy v tak silném voze neseděl a kdyby se cokoliv stalo, tak bychom přišli o naději na obhajobu titulu v poháru týmů. Zvládl to ale super a děkuji Honzovi, že mu s tím pomohl. Děkuji jim a všem ostatním, že se mnou startovali v jednom týmu a umožnili mi, abych se se závoděním rozloučil vítězstvím, kterého jsme dosáhli společně hlavně jako tým. Jen mě mrzí, že s námi nemohl jet poslední závod Tomáš Enge, který startoval v mistrovství světa vozů kategorie GT1 s vozem Aston Martin na španělském okruhu Navarra a přišel tak o jistý titul mistra republiky.“
„Chtěl bych tímto také poděkovat všem, kteří mi v průběhu mé jezdecké kariéry pomáhali. Ať už to byli členové jednotlivých týmů, soupeři, novináři nebo fanoušci. Úspěšné období týmu Charouz Racing System však nekončí. Od Mercedesu máme na příští rok přislíbené tři vozy Mercedes-Benz SLS AMG GT3, se kterými bychom se chtěli prezentovat především na zahraniční scéně.“
Jan Charouz: „Svezení ve voze specifikace DTM je vždy velkým zážitkem. I když jsem v tomto voze neseděl od sezóny 2008, rychle jsem se v kokpitu adaptoval. Tátovi přeji vše nejlepší a hlavně aby se v následujících letech ještě svezl.“
Petr Charouz: „Jsem rád, že jsem dostal šanci startovat ve voze specifikace DTM a pomohl tátovi k zisku třiačtyřicátého titulu. Během závodního víkendu jsem se naučil mnoho nových věcí, za což jsem samozřejmě rád. Taťkovi bych chtěl popřát mnoho štěstí i mimo závodní tratě. Pro mě je to teď velká motivace, abych na sobě ještě víc pracoval.“
Tomáš Kostka: „S letošní sezónou jsem velmi spokojený a děkuji celému týmu za výborně odvedenou práci. Ve všech závodech, které jsme absolvovali, jsme neměli jediný technický problém. Všechny závody jsem si užil a děkuji za tuto příležitost, kdy jsem si mohl vyzkoušet zase jiný vůz specifikace DTM než Audi. Jsem určitě spokojený.“
Lukas Lichtner-Hoyer: „Velice mě těší, že mi Tony nabídl, abych v sezoně 2010 závodil s Mercedesy DTM v českém šampionátu. Tahle auta – a jde víceméně o prototypy s obrovským přítlakem a výkonem – se amatérům neřídí vůbec snadno a já jsem byl velice rád, že jsem se dostal do dobrého tempa hned od prvního závodu v Brně. Spolupráce s Tonym a jeho profesionály mi pomohla, abych se rychle dostal do tempa a jezdil jsem rychle. Kvalita a profesionalita všech členů týmu Charouz Racing System je taková, že se nemusí být srovnání s žádným velkým mezinárodním týmem, který působí v závodech GT vozů. Závodění na českých okruzích v Brně a v Mostě jsem si skutečně užil. Zisk titulu byl třešničkou na dortu.“
Tomáš Enge: „Vždycky rád uvítám svezení ve voze specifikace DTM a šanci, kdy se mohu předvést českým divákům. Myslím, že letošní sezóna byla z mého pohledu úspěšná, vždyť jsem zvítězil ve třech závodech, ve kterých jsem startoval.“
Marcel Holan, šéfmechanik Charouz Racing System: „Osobně si myslím, že uplynulou sezónu můžeme z týmového pohledu hodnotit velmi kladně. V žádném z odjetých závodů se nestalo, aby naše vozy odpadly kvůli technickým problémům. V podstatě jsme splnili všechny cíle, které jsme si před sezónou stanovili.“
Jana Obermajerová, ředitelka agentury BPA, která je dlouhodobým marketingovým partnerem týmu Charouz Racing System: „Blahopřeji Antonínu Charouzovi k získání rekordního počtu titulů v závodnické kariéře. Nástupcům nasadil skutečně vysokou laťku. Česká republika nemá většího propagátora motoristického sportu než Antonína Charouze, který celé své srdce věnoval automobilovým závodům a výchově nových mladých jezdců.“
KARIÉRA ANTONÍNA CHAROUZE
1972-2010
* 43 mistrovských titulů (po sezoně 2010)
* mistr Evropy v závodech automobilů do vrchu sk. B (1985)
* mistr Evropy v závodech automobilů do vrchu sk. N (1992)
* mistr FIA - Zóna Střední Evropa v závodech automobilů na okruzích (2005)
* 8x mistr Československa v závodech do vrchu
* 7x mistr Československa v závodech automobilů na okruzích
* 20x mistr České republiky v závodech automobilů na okruzích
* vítěz závodu Pikes Peak (1994)
* vítěz závodu mistrovství světa cestovních vozů na okruzích (1987)
* mistr Rakouska v závodech do vrchu (1992)
* mistr ČSR v automobilových soutěžích (1976)
* 5x vítězem ankety Zlatý volant
* cena Fair play od mezinárodního olympijského výboru
celkově | s Mercedesem | |
počet závodů | 553 | 220 |
počet vítězství | 286 | 150 |
počet 2. míst | 148 | 37 |
počet 3. míst | 39 | 9 |
počet pódiových umístění | 473 | 196 |