Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

FIA se chystá schválit nové přeplňované motory

FIA se chystá schválit nové přeplňované motory

Světová rada bude na zítřejším zasedání diskutovat pravidla.

Formule 1 se blíží ke své zelenější budoucnosti, Mezinárodní automobilová federace se totiž chystá definitivně prodiskutovat a stvrdit nová technická pravidla sportu.

Hlavní chystanou změnou je přechod z aktuálních 2,4-litrových vidlicových osmiválců na turbem přeplňované 1,6-litrové pohonné jednotky, které budou v rámci výrazného snížení spotřeby paliva také využívat pokročilé systémy rekuperace energie.

Ačkoliv se v minulých týdnech mluvilo o tom, že některé značky stojí proti přechodu na nové motory, týmy nakonec dospěly k dohodě. Spekulace také hovořily o možném posunutí této změny, to však vyloučil prezident FIA Jean Todt.

Komise Formule 1 se ještě naposledy sešla dnes v Monaku, zatímco zítra v knížectví proběhne zasedání Světové rady motorsportu, kde budou diskutované záležitosti projednány také s FIA.

Sám Todt bude jistě z nových pravidel nadšený, neboť jedním ze stěžejních bodů jeho programu prezidentství FIA jsou vozy příznivější pro životní prostředí. To by prý mohlo být komerčně výhodné i pro samotné týmy.

David Tucker, ředitel sportovní agentury KTB, v rozhovoru pro Brand Republic řekl: "Potenciální změna pravidel umožní Formuli 1 oslovit širší potenciální skupinu sponzorů a dokáže fanouškům, že Formule 1 je stále výkladní skříní, co se technologií týče.

Navzdory postupným změnám v tomto sportu ho někteří stále vnímají jako plýtvající a neudržitelný. Pokud značky tvrdě pracují na tom, aby byly více ohleduplné k životnímu prostředí, jak se mohou začít o tento sport zajímat? Tohle je pro Formuli 1 dobrý komerční a zároveň etický krok."

Světová rada motorsportu by měla také definitivně finalizovat kalendář velkých cen na sezónu 2011 a zároveň potvrdit změny pravidel na příští sezónu, které budou zahrnovat pohyblivá zadní křídla, návrat systému KERS a zákaz systému F-duct a dvojitých difuzorů.