Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

FIA zveřejnila upravená pravidla pro rok 2011

FIA zveřejnila upravená pravidla pro rok 2011

Velikou novinkou je povinný noční klid pro mechaniky.

Mezinárodní automobilová federace dnes zveřejnila oficiální pravidla pro Formuli 1 na sezónu 2011. Ta obsahují řadu očekávaných změn, jako například zákaz systému F-duct a dvojitého difuzoru, ale také některé novinky.

Zřejmě tou nejzajímavější je "večerka" pro mechaniky týmů. Ti totiž nově nebudou smět na vozech pracovat přes noc. FIA tím reaguje především na situaci nových týmů, u kterých kvůli řadě technických problémů mechanici zejména ze začátku sezóny trávili bezesné noci v garážích.

Noční klid bude platit po dobu šesti hodin, přičemž jeho platnost bude záležet na čase konání volného tréninku následujícího dne. U pátečních tréninků, které začínají v 10:00, bude večerka platit od půlnoci do šesté hodiny ranní, u sobotních tréninků, startujících v 11:00, bude tato šestihodinovka o hodinu posunuta.

Nové pravidlo doslova říká: "Žádnému týmovému personálu, který je jakkoli spojen s provozem vozů, není v rámci okruhu dovoleno během dvou šestihodinových úseků, které začínají deset hodin před stanoveným časem začátku prvního a třetího volného tréninku, na vozech pracovat.

Nicméně, každému týmu budou uděleny čtyři individuální výjimky pro výše uvedené na sezónu."

FIA také udělala týmům ústupek pro penalizaci za výměnu převodovky. Jelikož bude v příštím roce každá převodovka muset nově vydržet pět závodů za sebou, nebude první předčasná výměna penalizována.

Článek 28.6 f) totiž říká. "Pouze v roce 2011, s výjimkou posledního podniku šampionátu, bude každému jezdci v prvním případě, kdy to bude nutné, povoleno bez penalizace použít náhradní převodovku. Za takových podmínek bude tato převodovka muset vydržet pouze zbytek daného podniku."

Novinky se týkají také přiděleného počtu sad pneumatik na víkend. Každý jezdec bude mít k dispozici tři sady suchých pneumatik pro první dva volné tréninky, přičemž po každém tréninku musí jednu sadu vrátit. Pro zbytek víkendu pak každý závodník dostane dalších osm sad hladkých gum a před kvalifikací jednu odevzdá.

FIA také upřesnila, jak budou vypadat penalizace v případě, že jezdec během suchého závodu nepoužije obě směsi hladkých pneumatik.

"Pokud je závod přerušen a nemůže být restartován, třicet sekund bude přičteno k výslednému času každého jezdce, který do té doby během závodu nepoužije obě specifikace suchých pneumatik," uvádí se v pravidlech. "Nicméně, jezdec, který dokončí závod, aniž by v něm použil obě specifikace suchých pneumatik, bude z výsledků závodu vyloučen."

Do Formule 1 se s novými pravidly pro rok 2011 vrací také limit 107% pro kvalifikační čas. To znamená, že jezdec, který v první části kvalifikace nezajede čas do 107% hodnoty nejrychlejšího času, nebude do závodu vpuštěn.