FIA otevřena úpravám pravidel ohledně nastavitelného křídla
Aktivace systému má dle simulací přinést rychlostní výhodu až 12 km/h.
Mezinárodní automobilová federace (FIA) je otevřena případným změnám pravidel ohledně nastavitelného zadního křídla při závodech Formule 1 v roce 2011.
Dle Autosportu FIA informovala týmy o prvotních plánech zavedení tohoto systému a to takovým způsobem, aby se zlepšila celková podívána, avšak předjíždění nebylo až příliš jednoduché.
V tuto chvíli FIA plánuje zavedení tzv. předjížděcích zón, kde bude možné během závodu systém aktivovat - prozatím se počítá se 600 závěrečnými metry na hlavní rovince.
Pilot bude moci aktivovat své křídlo pouze v předjížděcí zóně, pokud bude v rozmezí jedné sekundy za pronásledovaným vozem - tento čas bude měřen před poslední zatáčkou předcházející hlavní rovince.
Podle FIA je právě 600m předjížděcí zóna optimální, měla by umožnit předjíždění, avšak nemělo by být až příliš jednoduché. Prvotní simulace ukazují, že vůz s aktivovaným systémem bude mít rychlostní výhodu v rozmezí 10-12 km/h v závislosti na designu vozu.
Piloti budou mít rovněž možnost dle libosti užívat systém při trénincích a kvalifikacích.
Pro lepší přehlednost pro diváky a komentátory by dané zóny měly být vyznačeny přímo na trati - na hlavní rovince bude jedna čára značit začátek předjížděcí zóny a navíc před poslední zatáčkou, kde se bude měřit odstup mezi vozy, budou dvě čáry označující právě jednosekundový rozdíl.
Celému systému se ještě dostane důkladné analýzy FIA během následujících testů v Jerezu a Bahrajnu. Nepředpokládá se však, že by týmy spolupracovaly do té míry, že by bylo možné vyhodnotit přesné dopady systému dříve jak před prvním závodem sezóny.
Pokud se ukáže, že 600m vzdálenost předjížděcí zóny umožňuje příliš jednoduché předjíždění, dojde k úpravě této vzdálenosti. Dle Autosportu je však současný plán FIA zavést 600m zónu pro první čtyři závody sezóny a následně vyhodnotit dopady systému, spolu s případným přehodnocením pravidel.