Zóna pro použití pohyblivého křídla bude v Melbourne delší
FIA umístila její začátek už do nájezdu do poslední zatáčky.
Mezinárodní automobilová federace se rozhodla prodloužit pro Velkou cenu Austrálie zónu, ve které bude možné k předjíždění využít pohyblivého zadního křídla.
Od letošní sezóny platí nové pravidlo, které má pomoci usnadnit předjíždění. Útočící jezdci mohou v předem stanovené oblasti použít pohyblivý prvek zadního křídla, který sníží přítlak a zvýší maximální rychlost.
Podmínkou pro použití tohoto systému je odstup maximálně jedna sekunda za vozem vpředu. Tato ztráta bude detekována v předem určené oblasti.
FIA původně nastavila délku zóny předjíždění na 600 metrů a místo detekce rozestupu chtěla umístit před zatáčku, která vybrané rovince předchází. Na většině okruhů by se mělo jednat o cílovou rovinku.
V Melbourne však bude předjížděcí zóna dlouhá 867 metrů, to znamená od místa před poslední zatáčkou až k první zatáčce. Místo detekce proto bylo posunuto do prostoru před 14. zatáčkou, tedy třetí zatáčkou od konce okruhu.