Sauber zvažuje odvolání proti diskvalifikaci
Nejprve však v továrně prověří tvar svého křídla.
Sauber zvažuje odvolání proti vyloučení svých jezdců z výsledků dnešní Velké ceny Austrálie. Nejprv chce však v továrně prověřit zadní křídla svých monopostů, aby zjistil, proč nevyhovovala technickým předpisům.
Sergio Perez a Kamuj Kobajaši po dnešním závodě přišli o své sedmé, respektive osmé místo v cíli, když jejich vozy neprošly technickou přejímkou.
Zadní křídla monopostů C30 byla totiž v rozporu s články 3.10.1 a 3.10.2 Technických předpisů Formule 1. Ta říkají, že přítlačné plochy křídel nesmějí mít rádius zakřivení vnitřního profilu menší než 100 milimetrů.
Tyto články byly pro letošní sezónu vloženy do pravidel proto, aby se zamezilo používání systému F-duct. Splnění těchto pravidel FIA testuje kulovou šablonou o poloměru 100 milimetrů, která při pohybu po ploše křídla musí vždy zůstat v kontaktu s křídlem.
Pokud je křídlo příliš zakřivené, pak při pohybu šablony po křídle vznikne mezi šablonou a plochou křídla mezera.
Technický ředitel týmu James Key řekl, že nyní od týmu v továrně v Hinwilu očekává odpovědi, proč křídla v Melbourne neprošla testem.
"Až do doby po závodě jsme o tom nic nevěděli," řekl Key. "Možná jsme něco přehlédli, rozhodně ne záměrně, a nemá to nic společného s F-ductem nebo čímkoliv jiným, co obchází pravidla. Neslouží to ani k zlepšení výkonnosti, protože to, co se děje na horní ploše křídla, je nepodstatné.
Jak k tomu došlo, to je třeba vnitřně prošetřit, a takový je proces, kterým si teď musíme projít."
Key také dodal, že ostatní verze zadních křídel, která Sauber v Melbourne měl, byla po závodě také zkontrolována a testem prošla.