Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Na posuzování pravidel je příliš brzy, říkají týmy

Na posuzování pravidel je příliš brzy, říkají týmy

Australský závod zlepšení naznačil, ale neukázal.

Vedoucí představitelé týmů Formule 1 tvrdí, že je stále příliš brzy na to tvrdit, zda nová pravidla, tedy pneumatiky Pirelli, pohyblivé zadní křídlo a systém KERS, pomohla zlepšit podívanou.

Ačkoliv závod v Melbourne nebyl zrovna nejzajímavějším v historii, k vidění byla celá řada předjížděcích manévrů, dokonce i dominantní vítěz Sebastian Vettel si musel po zastávce v boxech probíjet cestu před Jensona Buttona, aby se udržel v čele.

Jisté je, že pneumatiky Pirelli vrátily Formuli 1 důležitost strategie zastávek v boxech a jejich odlišné pojetí. Vzhledem ke krátké hlavní rovince však nebylo možné zcela posoudit efektivitu pohyblivého zadního křídla.

Úplně jiný obrázek bychom však mohli vidět v Malajsii a Číně, kde jsou rovinky podstatně delší.

Šéf týmu Ferrari Stefano Domenicali řekl: "Musíme počkat a uvidíme. Efekt zadního křídla nebyl tak zřejmý, ale to možná proto, že délka (cílové rovinky) nebyla tak velká nebo že jste za určitých podmínek mohli použít KERS, pokud ho máte. Musíme počkat a uvidíme.

Pak také musíme lépe pochopit situaci na své straně, co se opotřebení pneumatik týče, protože to do budoucna ovlivní strategii, budoucí přístup k závodu, to je jisté."

Christian Horner, šéf stáje Red Bull, dodal: "My jsme nejeli s KERSem, takže o tomhle vám nemohu nic říct, ale myslím, že pneumatiky zafungovaly dobře, když závodu přidaly navíc strategický element.

Křídlo tady příliš nepomohlo, ale zdejší rovinka je jednou z nejkratších v kalendáři, takže je příliš brzy na to křídlo v tuto chvíli soudit."

Felipe Massa, který se v jedné části závodu musel bránit útokům Jensona Buttona a v jiné zase překonával Sebastiena Buemiho, se nechal slyšet, že si účinností pohyblivého křídla není příliš jistý.

"Ta šance, kterou jsme měli mít, tam byla a pokud byste tu šanci neměli, pak by to bylo trochu jako loni," řekl. "Bez křídla a bez KERSu by byl vůz stejný jako loni.

Myslím, že ta změna na křídle měla zlepšit předjíždění a podle mého názoru to bylo lepší než v některých závodech v minulosti. KERS je něco, co už jsme používali, a pneumatiky jsou něčím trochu odlišným, u čeho musíme pochopit, jak pořádně funguje."