Ferrari se zaměřuje na rychlost na jedno kolo
Základem neúspěchu v Melbourne byla špatná kvalifikace.
Ferrari se před Velkou cenou Malajsie zaměřilo na vylepšení své rychlosti na jedno kolo. V tom podle něj tkvěl jeho neúspěch v úvodním závodě v Melbourne.
Italská stáj přijela do Austrálie s vysokými očekáváními vzhledem ke své formě v předsezónních testech, jenže na městské trati za svými hlavními rivaly zaostávala.
Klíčovým faktorem nepovedeného víkendu byla prý přitom špatná kvalifikace. Fernando Alonso v ní zajel pátý a Felipe Massa dokonce až osmý čas.
Zástupce technického ředitele týmu Pat Fry říká, že v závodě už bylo Ferrari se svou rychlostí spokojenější, proto se v přípravách na závod na Sepangu zaměřilo na rychlost na jedno kolo.
"Po úvodním podniku v Austrálii jsme strávili spoustu času analýzou všech dat nasbíraných v Melbourne a jedním jasným faktem je, že naše závodní rychlost byla rozhodně lepší než ta, kterou jsme měli v kvalifikaci," řekl Fry.
"Hodně to bylo způsobené tím, jak naše auto zachází s pneumatikami, takže významná část té analýzy se zaměřovala na výkonnost během jednoho kola srovnávanou s výkonností během dlouhého úseku v závodě.
Navíc jsme se podívali na ten další důležitý faktor, aerodynamiku, abychom zjistili, ve kterých oblastech je možno odemknout více potenciálu našeho vozu. Výsledky všech těchto studií nám daly základ pro testovací program, který v Malajsii absolvujeme."
Fry dodal, že tým pro následující velké ceny chystá řadu nových dílů, které by mu měly pomoct přiblížit se absolutní špičce.
"Po analýze kvalifikačních a závodních dat z Melbourne už jsou věci, které máme v plánu v Malajsii změnit a zlepšit. Ty budou přidány k už tak nabitému původně plánovanému programu s dalšími aerodynamickými novinkami, které už byly pro tento závod v plánu.
Také jsme však přidali další tři nebo čtyři prvky k otestování a v těch několika dnech mezi závody v Malajsii a Číně dost možná přibydou další nové díly. Jde o konstantní vývoj v průběhu sezóny."