Pirelli reagovalo na obavy z velkého množství žmolků
"Ta guma musí někam opadat, tak, jak tomu v minulosti bylo vždycky."
Pirelli brání svou politiku vyrábět pneumatiky, které se rychleji opotřebují, přestože si někteří jezdci po Velké ceně Malajsie stěžovali na příliš velké množství žmolků na trati.
Vitalij Petrov, který na Sepangu odstoupil poté, co po svém výletu mimo trať havaroval na velké nerovnosti, tvrdí, že se do únikové zóny dostal kvůli ztrátě přilnavosti způsobené nabalením žmolků na pneumatiky.
Paul Hembery, ředitel oddělení motorsportu u Pirelli, však řekl, že žmolky jsou přirozeným následkem kratší výdrže pneumatik, nicméně dodal, že se italská společnost pokusí problém do budoucna zmírnit.
"Jakmile se všechny různé strategie projevily, bylo posledních deset kol na Sepangu naprosto strhujících, ale nemůžete dělat omeletu, aniž byste rozbili vajíčko nebo, v případě Malajsie, gumu," řekl Hembery.
"Ty gumové žmolky na trati jsou přirozeným následkem zvýšeného opotřebení, které vede k zajímavějším závodům. Všechna ta guma musí někam opadat, tak, jako tomu v minulosti bylo vždycky.
I přesto jsme tu, abychom sloužili nejlepším zájmům týmů a hledáme způsoby, jak do budoucna některé ty zbytky zredukovat. To ale nezmění naší základní filozofii: chceme závodění vrátit zpátky závodníkům."