FIA chce od Kanady povolovat dvě DRS zóny
Zavedení dvou aktivačních úseků bylo plánováno už pro Turecko.
Mezinárodní automobilová federace chce od Velké ceny Kanady zavádět dvě aktivační zóny pro systém DRS, aby tak usnadnila předjíždění na více místech.
Zatímco v dosavadních velkých cenách se během závodů směl systém redukce přítlaku na zadním křídle využívat pouze v jedné stanovené zóně, od závodu v Montréalu chce FIA na okruzích, které to svým charakterem umožní, určovat zóny dvě.
Na okruhu Gillese Villeneuva bude detekční buňka umístěna za vlásenku Casino, načež na následující rovince budou jezdci moci systému DRS využít poprvé. V závěrečné šikaně bude systém deaktivován a na cílové rovince budou jezdci moci zadní křídlo zase otevřít.
"Zóna DRS bude na poslední rovince a na cílové rovince," řekl Whiting v rozhovoru pro Autosport před závodem v Barceloně.
"Bude tam jedna detekční zóna. Úvodní detekce proběhne za desátou zatáčkou, jezdci toho pak budou moct využít znovu (na cílové rovince)."
Upravený software, který si dvouzónový model pro DRS žádá, měla FIA poprvé k dispozici o víkendu Velké ceny Turecka. Okruh v Istanbulu přitom nabízel dlouhé rovinky navazující na sebe, jenže technický delegát Charlie Whiting nechtěl dvě zóny zavést vzhledem k tomu, že software byl stále příliš nový a FIA by ráda před jeho zavedením vychytala všecny potenciální mouchy.
"Ten software jsme měli k dispozici až v Turecku. Domníval jsem se, že je příliš nový, chtěl jsem se ujistit, že nebude mít žádné mouchy.
Nemyslíme si, že tady (ve Španělsku) je místo, kde toho jde nějak využít, protože je zapotřebí dvou navazujících rovinek. Je to pak tím komplikovanější, čím dál od sebe to je, protože je pak pravděpodobnější, že dojde ke změně pořadí mezi jezdci. Máme tedy za to, že první reálná možnost je v Montréalu."
Whiting také prozradil, že dalším okruhem, na kterém bude možné aplikovat dvě DRS zóny, bude městský okruh ve Valencii, kde se pojede dva týdny po Kanadě. Aktivační úseky přitom budou mezi zatáčkami 10 a 12 a mezi zatáčkami 14 a 17.